• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak of MACRO ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickc

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Berichten
19
Hallo,

Ik ben bezig met een planning in Excel. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die het afraden, maar door omstandigheden kan ik niet anders.
Een opdracht is opgebouwd in een start en einddatum en de duur in dagen en werkdagen. De tijdschaal heb ik in het voorbeeld ingekort tot 10weken.
Het doel is om voor iedere regel een grijze balk als basis te hebben, met daar overheen een gekleurde balk welke aangeeft hoever het is.
In tekst kan ik het moeilijk omschrijven vandaar het voorbeeld wat ik erbij heb gedaan.
Een compleet blad 1x inrichten en alleen maar tekst wijzigen is geen probleem met voorwaardelijke opmaak, maar ik zal ook regels gaan verschuiven, dan wordt het een chaos.
Vandaar de vraag, kan een macro de functie van de voorwaardelijke opmaak in mijn blad overnemen ????

Alvast bedankt!

Patrick
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voorwaardelijke opmaak.xls
    82,5 KB · Weergaven: 33
Bedankt voor het bericht.

Het punt is dat ik mijn planning juist heb afgekeken van ganttchart en mijn eigen draai eraan heb gegeven. De bestanden die ze aanbieden zijn beveiligd, ze geven alleen wel aan dat ze functioneren zonder macro's, wat eerst ook mijn doel was maar nu niet haalbaar lijkt door de variatie in mijn excelblad.
Vandaar juist de vraag, kan een macro het niet oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan