• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak ook weergeven met vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwardvandepoll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Beste lezer,
Is het mogelijk om ook de voorwaardelijke opmaak in een ander tabblad weer te geven?

bv
cel D11 in tabblad "start" verwijst naar cel D4 in tabblad "Prestatiebord_Proces"

in het tabblad "Prestatiebord_Proces" is cel D4 voorwaardelijk opgemaakt
die opmaak wil ik laten zien in cel D11 in tabblad "start"

Vast bedankt voor jullie reactie

Bekijk bijlage Dagpdca prestatiebord - kopie.xls

Cel 'prestatiebord_proces'D4 verwijst weer naar 'prestatiebord_proces'D19. Dit kan je ook in op 'start' doen, alleen wordt het dan;
In 'start'D11 > Voorwaardelijke opmaak > Celwaarde > 'prestatiebord_proces'D19

Je kan denk ik ook via een macro de opmaak kopieren, maar daar heb ik nog niet naar gekeken...

Als ik een verwijzing in 'start'D11 maak naar 'prestatiebord_proces'D19 krijg ik de foutmelding
"U mag geen verwijgingen naar een ander werkbladen of werkmappen gebruiken voor voorwaardelijke opmaak"

Ik heb ook iets gelezen over het definieren van namen maar daar kwam ik niet uit
dus 'prestatiebord_proces'D5 geef ik de naam "Cel1"
'start'D11 wil ik dan met voorwaardelijke opmaak iets met Cel1 doen maar ik weet niet hoe

vast bedankt voor je reactie

Edward,
Heb je toevallig Excel 2003 of lager? Dan gaat het denk ik niet werken zoals jij het wilt...
Je mag namelijk in 2003 maar 3 regels VO aanmaken.

Mocht ik het verkeerd hebben heb ik een vb'tje gemaakt (zie onder formules > namen beheren, hoe de naam staat en onder VO hoe de formule staat)

Bijlagen

Hoi Spaarie
Ik heb idd 2003
het bestand wat je hebt bijgevoegd is dan zeker voor > 2003, omdat het nog niet werkt

Ik heb 2 dingen (zonder succes) geprobeerd

1. een naambereik gemaakt "NormenTransport"
bereik=Prestatiebord_Transport!$D$20:$G$22
en dan in tabblad "Prestatiebord_Transport" in de VO =D5>NormenTransport
dan pakt die alleen de waarde van de eerste cel van het bereik (D20)

2de poging
in stabblad "start" in de VO een formule gezet=D12>INDIRECT("Prestatiebord_Proces!D20")
de verwijzing naar een ander tabblad werkt
alleen als ik deze wil "doorkopieeren" dan veranderd D20 niet automatisch naar D21, D22 etc.

Bekijk bijlage Dagpdca prestatiebord - kopie2.xls

Misschien heb je voor deze 2 pogingen nog aanvullingen?
of een alternatief? macro oid?

gr.,
Edward

Nee, dit is niet voor > Excel 2003. Dat kan je zien aan de extensie. .xls = 2003 of lager en .xlsx =2007 of hoger.
Als ik in D11 een 0 zet wordt de cel gewoon wit en een hoger getal wordt ie rood.

1. Dat klopt dat ie alleen de 1e cel pakt, een heel naambereik aangeven werkt niet en moet je cel voor cel doen.

2. Dat komt omdat je tekst tussen de ( )-jes in tussen quotes staan " "-tekens, deze zorgen ervoor dat Excel dit ziet als tekst en niet als celverwijzing.
Misschien dat dit werkt
Code:
=D12>INDIRECT("'Prestatiebord_Proces'!"&D20)

Als dit niet werkt moet er evt. een macro'tje gemaakt worden...

=D12>INDIRECT("'Prestatiebord_Proces'!"&D20)
excel accepteert wel de formule, kopieert deze ook keurig door D21, D22 etc. maar wordt niet rood, hij lijkt niet de waarde uit cel D20 te lezen om VO te bepalen

Je eerdere poging met naam cel1 werkt idd wel. enige is dat ik dan zo 120 namen moet definieren en 120 formules moet invoeren in VO

als er een makkelijkere manier is houd ik me aanbevolen

gr.,
Edward

Ik zou in tabblad Start, op een niet zichtbare plek, de tabel uit Prestatiebord_Proces kopieren en in plaats van de getallen, celverwijzingen naar Prestatiebord_Proces opnemen. Dan kun je in je voorwaardelijke opmaak naar de tabel in hetzelfde tabblad verwijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan