• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak op basis van een tekst in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
graag wil ik een een cel (1) gekleurd worden wanneer in andere cel (2) een bepaalde tekst (A) komt. wanneer er een andere tekst (B) in de de cel (2) komt dan moet het nog mogelijk zijn om manueel in cel (1) tekst in te voeren.

vb cel A1 bevat het woord "intern" --> resultaat cel D1 kleurt groen
cel A1 bevat het woord "extern" --> resultaat cel D1 kleurt niet maar ken manueel ingevuld worden met cijfers en letters

Voorwaardelijke opmaak zorgt alleen voor een kleurtje, maar verhindert nooit dat D1 wel of niet ingevuld of gewijzigd kan worden. Ik vraag me dus af waar je werkelijk naar zoekt. Als je wilt kleuren en blokkeren, dan zul je vermoedelijk een VBA-oplossing nodig hebben. Misschien een betere uitleg in een voorbeeldbestand?

cel A1 bevat het woord "intern" --> resultaat cel D1 kleurt groen
cel A1 bevat het woord "extern" --> resultaat cel D1 kleurt niet maar ken manueel ingevuld worden met cijfers en letters
- Selecteer D1, kies in het menu: "Voorwaardelijke opmaak" --> "Nieuwe regel"
- Selecteer: "Een formule gebruiken....".
- Vul in bij "Waarden opmaken waarvoor deze regel geldt: =A1="intern", klik op "Opmaak", kies de kleur groen, klik op "Ok" en nogmaals op "Ok".

@zapatr:

Ik kan met deze laatst aangeboden oplossing wel geen tekst automatisch toevoegen, maar ik kan hier best vrede mee nemen.

Bedankt voor deze oplossing.

Hoe bedoel je dat: "Ik kan geen tekst automatisch toevoegen"?
Als A1 = jouw cel (1) en D1 = jouw cel (2), dan kun je in A1 toch typen wat je wil, ongeacht de opmaak van D1?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan