• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak over twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

Zie de bijlage voor mijn vraag:
als ik in kolom c en kolom g eenzelfde combinatie heb, moet er via voorwaardelijke opmaak in de cel een melding komen.
Ik was als al een stuk op weg met =en(aantal.als(c2:c;c2)>0;(aantal.als(g:g;g2)>0) in voorwaardelijke opmaak, maar dat geeft niet het door mij gewenste resultaat.
Sta open voor suggesties.

Alvast bedankt voor het meedenken!Bekijk bijlage Thuiszorg 1.5 helpmij.xlsm

lievedonne,

het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met
als ik in kolom c en kolom g eenzelfde combinatie heb

Zou je een poging willen doen om dat duidelijk te maken?

Beste Haije,

Zelfde datum + zelfde begintijd in meerdere rijen. Dus 2-7-2012 in datum in rij 1 en 2 en 13.00 uur in rij 1 en 2 bij Begintijd. Ik wil dus gewaarschuwd worden op het moment dat men probeert een dubbele boeking te doen, want dat mag niet.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt?

Hans

Laatst bewerkt:
en plaats ook even een voorbeeld zonder wachtwoordbeveiliging op de bladbeveiliging dat is wel zo makkelijk voor ons :D

lievedonne,

brengt dit je verder?

Bijlagen

Beste Haije,

dat waren de zogeheten puntjes op de I, de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt etc. etc. dankjewel voor je aanvulling. Begrijp echter niet zo goed waarvoor je de toevoeging van =LENGTE(SPATIES.WISSEN(C2))=0 in de voorwaardelijke opmaak: zonder dat functioneert het toch ook?

Hans

Dit gaat toch nog niet helemaal goed bij de volgende data

1-7-2012 12:00
1-7-2012 13:00
2-7-2012 12:00

Hij ziet dan 2 maal 1-7-2012 en 2 maal 12:00 uur maar ze behoren niet bij elkaar
Een mogelijk oplossing is mbv een extra kolom (bv kolom Z) waar in staat C2+G2
Controleer deze kolom dan op dubbele waarden mbv van de 'aantal.als' formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan