• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak per regel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Beste, Ik heb een bestand toegevoegd waar ik de regel wil laten kleuren die aan een bepaalde voorwaarde voldoet.
In dit geval wil ik dat als de waarde in kolom m gelijk is aan de waarde in kolom l, de gehele rij een kleur krijgt.
Ik heb denk ik een juiste voorwaarde gesteld maar de werking klopt niet?
Er kleuren wel een aantal regels maar zeker niet alle waar op van toepassing.

Zal wel een verkeerde interpretatie zijn van mij, maar toch?

In ieder geval alvast bedankt,

Bijlagen

Dubbelklik op elke cel in kolom L en druk op Enter, de gewenste kleuren zullen dan wel verschijnen. Verder doe je er verstandig aan om voor de kolommen L en M dezelfde celopmaak in te stellen, nl. 'Standaard'.

Dank je, klopt inderdaad.
Dit is wel een bewerkelijke methode, kan dit ook sneller of heeft dit met mijn formule te maken?

Nee, heeft niets met je formule te maken. Waar het precies aan ligt weet ik niet, want alleen de celeigenschappen instellen op 'Standaard' lost het probleem niet op. Zijn het misschien geïmporteerde gegevens uit een geheel ander programma? Indien ja, dan zou het dáár aan kunnen liggen.

Deze gegevens waren gekopieerd van een ander bestand waarbij de gegevens wel uit formules voortkomen.
Het gekke is dat in dat blad een aantal regels het wel doen en een aantal weer niet, vandaar dus mijn vraag.
In dit specifieke geval ligt het dus niet aan de formules in dat andere blad omdat het zonder formules, zie bijgevoegd bestand, ook niet werkt.
De opmaak van de cellen biedt ook geen soelaas waardoor het lijkt alsof er in de instellingen iets niet klopt of in ieder geval aangepast moet worden?

Anyway, bedankt voor je antwoord en ik ga hiermee verder aan de slag.

Je kan de VO-formule even wijzigen in:
Code:
=--$M3=--$L3
Dan hoef je niet alle cellen bij langs.

Bedankt AlexCEL, deze werkt perfect.
ook met waarden op basis van formules geen enkel probleem.

Wel een vraag nog puur uit interesse:
Wat betekenen die streepjes in een formule als deze?

Dat maakt er een getal van

Inderdaad, maakt van een getal opgeslagen als tekst weer een getal.

Alternatieven zijn:
Code:
=1*$M3=1*$L3 
=WAARDE($M3)=WAARDE($L3)

Beide bedankt voor het antwoord, dat wist ik echt niet maar dat gaat veel voor me oplossen in de toekomst.

Nogmaals mijn grote dank in deze kwestie aan ieder die me geholpen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan