• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter JGJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JGJ

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2020
Ben opzoek naar een oplossing voor mijn probleem met voorwaardelijke opmaak, zie mijn bijlage voor het exacte probleem.
Ben al een poosje bezig maar kom er niet uit "HELP"

Bijlagen

Je zit in een cirkelredenering :
eerst stel je als voorwaarde dat de cel die opmaak moet krijgen als ze gelijk is aan E3, plus 0.1
En dan wijzig je de bron naar dezelfde waarde als E3, zonder die 0.1
tja, dan is het logisch dat de voorwaarde niet meer vervuld is en die voorwaardelijke formattering dus ook verdwijnt ...

Beste DigiCafee,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Begrijp dus dat hier geen oplossing voor is !

Of moet er nog iets aan toegevoegd worden ?

Dat het aan 2 voorwaarden moet voldoen zoals wat er in cel A96 staat "LEAVE", want het gaat er namelijk om dat als er in cel K96 40 ingevuld wordt

dat dat vakantie is !

Groet, JGJ

Deze dan als (formule) VO-conditie voor bereik vanaf K3 tot gewenste regel:
Code:
=EN(A96="LEAVE";K96>0)
Kun je de andere voorwaarde o.b.v. 40,1 verwijderen.

PS Complete personeelslijst (incl. klanten, projectnummers, uren, etc.). meesturen lijkt me niet zo handig. Zou 'm even weghalen, behoorlijk inkorten en anonimiseren....

Laatst bewerkt:
AlexCel bedankt voor het reageren,

Heb het verwerkt maar het werkt niet!

De cel wordt groen en het format van het voorbeeld moet hij houden.

Groet JGJ

De volgorde van de regels maakt uit. Als je de groene boven de gele zet, krijgt die prioriteit.

In (zeer uitgeklede) bijlage gaat alles goed volgens mij...

Bijlagen

AlexCel,

Nogmaals bedankt voor het reageren maar wat je voorstelt is niet de oplossing.

Het voorbeeld is nu te ver uitgekleed.

Groet JGJ

Wat heb ik weggehaald dan dat essentieel was?

Plaats jij dan eens een nieuw voorbeeld a.u.b. En wees daarin dan heel duidelijk in wanneer een kolom een bepaalde opmaak moet krijgen. Geef dit bijv. handmatig aan voor een aantal regels met de reden waarom.

Laatst bewerkt:
AlexCel,

Bijdeze een nieuw voorbeeld met uitleg in het aangepast voorbeeld.

Hoop dat het duidelijker is geworden wat ik wil bereiken, ik hoop dat jij er uit komt ik in ieder geval niet.

Groet JGJ

Bijlagen

Doe mijn best.. ;)

Groen: uren gelijk aan "util", geen vakantie
Oranje: uren werk+vakantie > uren bij "util"

Wat is nu de voorwaarde voor geel/gestipt? Totale vakantieuren = uren bij "util"?
Wat als iemand een dag vrij is? Wat voor opmaak dan toepassen?

AlexCel,

Het gaat er om dat het bepaalde format toegepast word als er bij leave 40 word ingevuld en niet met 40,1.

Dat met 40,1 was een tussen oplossing van degene die dit gemaakt heeft en ik zei de gek moest er maar een oplossing voor zoeken.

Maar ik weet het echt niet !

Groet JGJ

En nu mag deze gek er mee aan de gang :)

In kom weer terug op post #4. Ik heb de voorwaarde voor geel/zwart aangepast naar (voor het aangegeven bereik):
Code:
=EN(H9=40;$A9="LEAVE")
Zie bijlage. Als je nu 40 invult en er staat LEAVE in de eerste kolom krijg je volgens mij de gewenste resultaten.

De VO-regels mogen wel eens opgeschoond worden trouwens. Ik vermoed dat door knippen en plakken er nogal wat bij gekomen zijn. Nogal onoverzichtelijk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
AlexCel,

Je bent in een woord geweldig.

Mag ik je hartelijk bedanken voor je moeite die je hier in heb gestoken en nog zo snel ook.

Fantastisch !!!!!

Groet JGJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan