• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: Rijhoogte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RWMJ

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Berichten
25
Beste,

Ik ben bezig met het maken van een examenkalender voor de school waar ik werk. Mijn doel is om een dynamische kalender te maken waarbij de weekenden, vakanties en studiedagen een aparte opmaakt krijgen, deze data staan op het tabblad 'DV'. Voor het gemak noem ik die dan even 'les vrij'.

Opmaak 'les vrij'
Dit moet zijn met opvulling vd cel met grijs (gelukt)
Rijhoogte 10,4 (niet gelukt)

Opmaak lesdag
Cel opvulling wit (gelukt)
Rijhoogte 25,4 (niet gelukt)

Hoe zou ik excel aan de hand van bovenstaande informatie de rijhoogte kunnen laten aanpassen?

Groeten,

RWMJ
 

Bijlagen

  • Jaarkalender Rijhoogte.xlsm
    59,4 KB · Weergaven: 14
Je wilt voorwaardelijke opmaak voor rijen? Als je naar de opties kijkt die je kunt doen met VO, dan zul je zien dat Rijhoogte daar niet bij staat. Kan dus niet. Je zult dat moeten programmeren, en dan heb je dus ook geen VO meer nodig.
 
Beste AccessGuru,

Bedankt voor je bericht. Hoe zou dat stukje code eruit zien voor de rijhoogte? En kan dat 'on sheet' worden gedaan?

Groeten,

RWMJ
 
Ik kan niet kijken in je bestand, hij knalt er elke keer uit. Ook heel leuk voor de bestanden die ik al open had staan :).
 
Beste AccessGuru,

Ik heb het bestand opgeslagen als .xlsl zonder macro's.
Misschien dat dat scheelt?

Groeten,

RWMJ
 

Bijlagen

  • Jaarkalender Rijhoogte zonder macros.xlsx
    59,4 KB · Weergaven: 4
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien.
Je houd de zaterdag en zondag altijd op dezelfde rij en verander je de datum in elke rij.
 

Bijlagen

  • Jaarkalender Rijhoogte-2.xlsm
    56 KB · Weergaven: 16
Beste,

Hartelijk dank. De oplossing die je aanbiedt is ook fijner omdat er nu ook niet meer zoveel regels zijn qua VO.

Groeten,

RWMJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan