• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben81

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
85
Beste,

In het bijgevoegde bestand heb ik drie tabellen gemaakt. In de cellen A2:A5 kan een of meerdere vrije dagen worden ingevuld (maandag tot en met vrijdag). In cel C2 kan je even of oneven invullen. Dit geldt voor medewerkers die om de week de betreffende dag(en) vrij zijn.
In de derde tabel E7:H13 worden de gewerkte uren per dag ingevuld.

De volgende voorwaardelijke opmaak zou van toepassing moeten zijn op de cellen E7:H13:

Als cel C2 leeg is dan moet geëvalueerd worden of de betreffende dag overeenkomt met met de ingevulde vrije dag(en)

Als in cel C2 even of oneven is ingevuld dan moet alleen in de betreffende week geëvalueerd worden of de betreffende dag overeenkomt met met de ingevulde vrije dag(en).

In het bevoegde voorbeeld zou volgens de bovenstaande redenering de cellen E7:H7 een gele opvulling moeten krijgen.

Wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • Help mij.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 32
Zie bijlage. Is dit de oplossing of heb ik het verkeerd begrepen?
 

Bijlagen

  • Help%20mij(1).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 28
De oplossing van Sylvester gaat bijna helemaal goed. Het enige dat ontbreekt is het gegeven dat er meerdere vrije dagen ingevuld kunnen worden. Bijvoorbeeld naast maandag ook op dinsdag vrij.

Verder ben ik benieuwd of bovenstaande oplossing eveneens in excel 2003 werkt?

Mvg

Ben
 
Ik heb de formule iets uitgebreid alleen nu wordt de cel C2 (even of oneven) niet langer geevalueerd.
 

Bijlagen

  • test%20even%20oneven1(1).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 32
Beste Sylvester,

Zo werkt het helemaal goed. Het enige wat ik niet begrijp is de tweede regel in voorwaardelijke opmaak?
 
Er zijn twee voorwaardelijke opmaakregels. Mogelijk een foutje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan