• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter NESJA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een lijst, hierin wil ik voorwaardelijke opmaak op toepassen. (met dank aan JV heb ik een formule waarmee ik verschillende namen in één cel kan verdelen)
Ik heb hiervoor 2 vragen,
Vraag 1.
Namen die onder prof vallen moeten rood worden, semi-prof moet blauw worden en amateur moet geel worden.
Ik pas de voorwaardelike opmaak per naam toe, dit is echter tijdrovend, kan dit makkelijker makkelijker dmw een lijst en alles wat daaronder valt dan die opvulkleur krijgt?

Vraag 2.
Zoals te zien is, staan de namen willekeurig, dus het begint niet standaard met prof, maar het kan ook met amateur beginnen.
Is het mogelijk dat er nadat de voorwaardelijke opmaak is aangepast, dat dan wordt gefilterd op de volgorde van prof naar amateur.

Bijvoorbeeld dat E6 met Tinus begint?

Hopelijk kan iemand helpenBekijk bijlage voorbeeld1.xlsx

Nesja, ik weet niet of je het juiste bestandje hebt gestuurd, maar laat eens zien hoe het er uit moet gaan zien.

Hoi Sylvester,
blijkbaar is er iets niet goed gegaan hij pakt op dit moment de formule die in B3 moet komen niet, de formule staat in B8.
Ik heb het bestand nu aangepast zoals ik het zou willen.Bekijk bijlage voorbeeld11.xlsx

Gr. NESJA

Deze voor B3?
Code:
=FILTER(K$11:K$14;ISGETAL(VIND.SPEC(K$11:K$14;$A3));"")
VO lijkt me niet nodig, eerste kolom is altijd rood, tweede blauw etc.

In bijlage een optie die werkt voor elke combinatie van prof/semi-prof/amateur, mits je de opzoektabel een beetje anders opzet. Combinatie van SORTEREN.OP en FILTER. Ook VO toegepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pff... dan wordt het lastig om het met 1 formule te doen. Dan zit ik aan hulpkolommen te denken.

het is eenvoudig met een udfje: binnen het kader is de voorwaardelijke opmaak ingesteld.
ps voor 365 hoef je het Nr niet in te vullen als je de udf gebruikt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ga ermee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan