• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak uit meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Streetracah

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
ik zoek een formule oid, die ervoor zorgt dat; als de waarde van 2 samengevoegde cellen kleiner is dan me gewenste waarde, dat deze een kleur krijgen dmv voorwaardelijke opmaak.

Dus bv:

A1 en B1 samengevoegd en C1 en D1 samengevoegd (ik weet niet of dat effect heeft op de formule)

Als de waarden van de 2 cellen die ontstaan zijn, kleiner is dan 3 dan moeten deze kleur krijgen. bv 1 en 1, of 2 en 0

Het gaat alleen om getallen.

Ik hoop dat dit genoeg omschreven is en er iets op bestaat.
Alvast bedankt.

Als de waarden van de 2 cellen die ontstaan zijn, kleiner is dan 3 dan moeten deze kleur krijgen. bv 1 en 1, of 2 en 0.
Bedoel je de waarde van de twee cellen tezamen, dus: A1+C1 samen kleiner dan 3?
Of bedoel je: A1 en C1 afzonderlijk kleiner dan 3, dus A1 kleiner dan 3 en tegelijkertijd C1 ook kleiner dan 3 ?

in voorwaardelijke opmaak

Code:
=(a1+b1)<3

ik weet niet wat je bedoelt met samengevoegd, opgeteld?
bij cellen samenvoegen wordt het celadres de waarde meestlinks boven in jouw geval dus

Code:
=(a1+c1)<3

gr wim

Ik denk dat de vragensteller bedoelt wat in de bijlage staat.

ik bedoelde de absolute waarde, dus de cellen bij elkaar kleiner dan 3. Niet apart.

de 2e formule van wim werkt dus inderdaad, bedankt! ik zat te moeilijk te denken met $ tekens enzo.

als ik in dit geval beide cellen kleur wil laten geven indien nodig, dan moet ik in beide cellen deze formule in de voorwaardelijke opmaak zetten. Of kan het ook simpeler?

de formule van zapatr kan ik waarschijnlijk ook nog wel gebruiken, ook bedankt!

Als je A1 en B1 samenvoegt, dan houd je alleen A1 over;
idem bij C1 en D1, dan houd je alleen C1 over.
B1 en D1 kun je dan niet selecteren en daar moet je dan ook geen rekening mee houden.
Kijk eens of deze bijlage is wat je wenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan