• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak van cellen met formules reeds in

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
hallo beste forumleden,

Vraagje waarvan ik denk door jullie op 1 2 3 opgelost en voor mij een panadolzaakje :)

Ik heb namelijk een bestand waarin de cellen D24 tot en met AG37 een formule is genoteerd.
Nu wanneer de formule zijn werk afgewerkt geeft dan verschijnt er een getal in dat groter is dan nul ( en anders een nul of gewoon blank )
de formule in cel is =ALS(B24="";"";SOM(H24:Q24))
Hoe kan ik er nu een voorwaardelijke opmaak inzetten zodat de cel die groter is dan nul groen kleurt?

Ik had er graag een bestandje bijgezet maar dat is jammer genoeg niet mogelijk. mijn excuses hiervoor.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Marc

Beste Cobbe,

In het vb bestandje zijn alle cellen leeg van gegevens...
In mijn bestand zijn alle cellen voorzien van een formule.
Ik krijg het goed als ik gebruik maak van VO pictogrammen maar met een standaardkleurtje niet. om de cellen op te vullen met een standaard uitvoering had ik al onder de knie :) :P

Nogmaals mijn excuses dat ik geen VB kan meesturen.

Mvg,
Marc

Wat heeft dat er nu mee te maken? Die voorwaardelijke opmaak werkt als er in een cel een waarde > 1 staat en dan groen wordt.

Of er nu een formule in die cel staat of niet, maakt niet uit.

Beste Cobbe,

Ik probeer om een deel van het bestand te kopieren en zal er de gevoelige data uit verwijderen.
Dan zal alles wel duidelijk worden. Nu zitten we denk ik naast elkaar te denken en praten.

Ik probeer dit of nog vandaag zoniet morgen hier te plaatsen.

Toch al bedankt om mee te denken naar een oplossing.

Mvg
Marc

Ik zie er naar uit naar dit voorbeeldbestandje.Anders is de vraagstelling niet juist.
Maar mijn inziens heeft Cobbe de juiste opmaak gemaakt.je moet wel eerst je bereik selecteren
en dan naar de voorwaardelijke opmaak gaan en daar de voorwaardelijke opmaak in toepassen via nieuwe regel. zie screenshot.
wel nog je kleur instellen.

Bijlagen

• vo.jpg
    vo.jpg
    104 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
hallo Forum - amici

Hierbij de link voor het bestand ( te groot voor helpmij )

http://www.fileupload.nl/ffc2853b3e9c6268

Kunnen jullie even zien wat er kan mee gebeuren. Alle vragen die ik nu nog heb staan op het tabblad Jan
Ik had graag het doosje panadol opgeborgen want nu krijg ik er een kloppend kopje van :o
Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg
Marc

Je kunt geen kontrole op ISGETAL doen in een tabel waarin alle cellen als tekst opgemaakt zijn.
Zet al die cellen in standaard en je uitkomst klopt wel.

Beste Cobbe,

Heb even je bestandje bekeken maar ik stel nu wel vast dat de codes niet meer kloppen.
de nul voor het getal moet blijven staan ( is nu eenmaal zo voor het mainsysteem hier):rolleyes:Ik heb geprobeerd deze aan te passen in eigenschappen met " aangepast 00 " maar dan krijg ik weer de nul in de tabel. :( is er een andere mogelijkheid om dit aan te passen???

Alvast bedankt.
Mvg
Marc

PS enig idee of er de mogelijkheid is om dat te laten overlopen dat alle diensten bezet zijn per dag en weekend?

" Cobbe

Over welke code en/of nul heb je het? "
Beste Cobbe

Met code bedoel ik deze die ik dien te gebruiken om deze tabel in te vullen. Er staat nu bij deze oplossing wel een nul bij aan de code 02 03 maar in het overzicht (onderste tabel )blijft deze 0 en zoals je kan merken staat bij pers. 1 staat 9x de code 03 genoteerd ( in het bovenste blad dat is )

daar knelt het schoentje nog een beetje :o

mvg
Marc

Ik heb je reeds in een vorige reactie geattendeerdop het feit je geen tekst met numerieke waarden kan vergelijken.
Ik ga niet je hele bestand checken op de celopmaak.L
In regel 31 staan die codes als tekst en in je tabel als numeriek, dus dat zal nooit werken.

Zorg dat je overal dezelfde celeigenschappen hebben zal het resultaat vanje formules wel kloppen.

beste Cobbe,

als ik je op één of andere manier je op stang heb gejaagd dan mijn excuses.
Was zeker niet de bedoeling!

Nu ik alles aangepast en het werkt. Dank daarvoor.

Als ik dit nog mag vragen ... ( ook aan de andere leden die meelezen dat is )
Is het mogelijk om hier een controle voor aan te maken zodat alle diensten verzekerd zijn en zoja hoedat?
Zie bestandje met de vraagstelling.

Alvast bedankt

Mvg
Marc

Maar ik ben HELEMAAL niet op stang gejaagd!! Moest dat zo overgekomen zijn dan bied ik mijn oprechte excuses aan.

Wat je andere vraag betreft zie ik geen uitweg! Voor mij toch!!

beste Cobbe,

Jij hoeft je zeker niet te excuseren hoor!!! vind het al reuze dat je me zo ver op weg hebt geholpen!
Dacht enkel aan de hand van je laatste bericht dat ik ergens over de grens was gegaan :) :)

voor wat de andere vraag betreft zal ik deze dan met een andere hoofding stellen zodat deze misschien door andere leden even kan bekeken worden.

Nogmaals mijn dank voor de geleverde oplossing.

Mvg,
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan