• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak van waarden gekoppeld aan filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter PSB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Momenteel ben ik bezig met gegevens in een draaitabel. Daarbij wil ik dat de waarden die weer worden gegeven in de draaitabel een bepaalde kleur krijgen. Het betreft alleen de waarden die gekoppeld zijn aan de uitkomst van een filter. Zo heeft de tabel die ik nu als filter gebruik 3 labels, 'ochtend', 'middag' en 'avond'. Deze staan allemaal aan in de filter, echter wil ik de waarde die hoort bij 'ochtend' op laten kleuren. Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat?

Voorbeeldje? Of wil je dat we eerst zelf een half uur gaan zitten kloppen?

Graag even een voorbeeld document plaatsen...kunnen we meer mee. Gevoelige gegevens kun je veranderen cq weglaten...

Excuses, heb inderdaad even een voorbeeldbestand in elkaar gezet.
Ik wil de gegevens met de naam 'ochtend' een kleur laten geven in de draaitabel.

Bijlagen

Twee mogelijkheden in het bestandje. Over het nut en gebruik van een draaitabel moet je denk ik nog wel even nadenken.:)

Bijlagen

Haha bedankt! Ik had snel even iets in elkaar gezet, maar het gaat in dit geval even om de formule erachter.
Ik werk zelf in een heel ander bestand (kan dat niet delen met jullie), gekoppeld met query's waarbij ik niet zomaar kolommen met data toe kan voegen. In deze 2 mogelijkheden zie ik dat voor beide gevallen extra data wordt toegevoegd. Bestaat er ook een mogelijkheid zonder de data uit te breiden of is dat niet mogelijk?

Laatst bewerkt:
Als je goed kijkt dan zie je geen van de gevallen dat er data wordt toegevoegd. Was even een hulpkolom om te zien welke logica je gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan