• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak vanuit waardes andere cel met tekst excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finneas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Hallo!

Ik heb al enige tijd zitten zoeken naar een oplossing voor mijn uitdaging, maar wat ik heb gevonden krijg ik niet aan t werk, of snap ik niet omdat mijn kennis te kort schiet... (denk ik)

anyway:

attachment.php

Wat ik graag wil is dat de naam van de kandidaat groen wordt wanneer hij geplaatst is.
en als dat mogelijk is rood wanneer hij niet geplaatst is.

Wat de truuk is, is denk ik ook dat ik het heel fijn zou vinden als er een overgang kan zijn van kleur, in de zelfde cel, afhankelijk van de waardes bij bemiddelbaar en geplaatst.

Het traject is voor deze vraag niet relevant.

Is mijn vraag zo duidelijk?

Ik hoop het want ik kom er niet uit...

hoe dan ook, alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite!!

Finn

Bijlagen

• excel Scr_s.JPG
    excel Scr_s.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 3.485
Zoiets kan wellicht voldoen.

Cobbe

Dat helpt in ieder geval al in mijn begrip van de formules. Super bedankt voor je moeite :)

Ik probeer echter de naam van de kandidaat zelf de kleur te geven.

Kandidaat 1 zou in het voorbeeld dan groen moeten worden.

Is dat eigenlijk wel te doen?

Het is briljant...!

Maar hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen? ik zie de logica even niet...

Eerst definiëer je de voorwaarde en laat die gelden voor de cellen die je wil kleuren.
Voorwaarde 1: = en(C =Ja;D = ja) -> groen -> geldig voor cel A2-C2 en D2.(A2;C2;D2)

Snappie

Cobbe

Cobbe, je hebt gelijk ik heb de vraag niet goed gelezen!!!

Hoe dan ook ben ik flink geholpen! ik ben er erg blij mee. Want die lijst is nog al lang in z'n volledige versie.

Waanzinnig bedankt voor je jullie hulp Cobbe en Jverkerk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan