• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJH

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
111
Hallo allemaal,

Hoe kan ik de voorwaardelijke opmaak gebruiken als ik 2 kolommen wil vergelijken?:
Als de waarde in kolom a groter is dan in kolom b moet hij kleuren...en dit voor de hele kolommen. Dit lukt me dus wel als je met 'n cel wil vergelijken, maar niet als je de hele kolom wil markeren.

Alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,

Hoe kan ik de voorwaardelijke opmaak gebruiken als ik 2 kolommen wil vergelijken?:
Als de waarde in kolom a groter is dan in kolom b moet hij kleuren...en dit voor de hele kolommen. Dit lukt me dus wel als je met 'n cel wil vergelijken, maar niet als je de hele kolom wil markeren.

Alvast bedankt.

Hoe bepaal je welke kolom groter is ? ergens moet je de waarden kunnen vergelijken .
 
Dat is hetzelfde als met een cel, alleen:

- selecteer je de hele kolom waar de VO van toepassing moet zijn.
- gebruik je "Formule is"
- werk je met (of zonder) $ tekens om absolute (of relatieve) celverwijzingen te hebben.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, want als ik het met de hele kolom tegelijk doe werkt 't niet.

Ik had 't topic ook al op slot gezet, want ik had een oplossing gevonden. Ik heb een cel gedaan en daarna de opmaak gekopieerd naar de rest van de kolom....

In elk geval bedankt voor de reacties.
 
Ik had 't topic ook al op slot gezet, want ik had een oplossing gevonden. Ik heb een cel gedaan en daarna de opmaak gekopieerd naar de rest van de kolom....

Dat kan ook en ik misschien nog wel makkelijker :thumb:

Alleen zou ik dit niet op een hele kolom toepassen. Heb je echt zoveel rijen nodig?
 
nee hoor, ik bedoel met hele kolom inderdaad het gevulde gedeelte....:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan