• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak verschillende kleuren geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Hallo,

Is het mogelijk met voorwaardelijke opmaak de dubbele winkels elk een andere kleur te geven
en de kleur doorvoeren tot kolom O.
Alvast bedankt.

Mvg PatjeBekijk bijlage 264581

Het is wel mogelijk, maar dan moet je voor elke kleur een aparte regel maken en het is nogal foutgevoelig.

In de bijlage heb ik 2 hulpkolommen gemaakt om het volgnummer voor de kleur te bepalen.
De formule in R2 (en gekopieerd naar beneden) ...
Code:
=SOM(R1;AANTAL.ALS(B:B;B2)-AANTAL.ALS(B$1:B2;B2))
... heeft als nadeel dat het tussenvoegen of verwijderen van tussenliggende regels onherroepelijk leidt tot verkeerde verwijzingen (al dan niet met #REF! meldingen); in zulke gevallen moet de formule opnieuw vanaf regel 2 naar beneden worden gekopieerd.

Formule voor het volgnummer van de kleur in S2 en gekopieerd naar beneden:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(B:B;B2)>1;INDEX(R:R;VERGELIJKEN(B2;B:B;0));0)

Ik heb voor kleuren 1 en 2 voorwaardelijke opmaak gedefinieerd (de rest mag je zelf doen als je dit echt wilt).

Bijlagen

Marcel bedankt voor uw hulp

Marcel,

Bedankt voor uw hulp ga mij daar wel me bezig houden :D
Dat was mij nooit gelukt.

Mvg Patrick

Graag gedaan.

Overigens heb ik nog een kleine correctie voor de formule in R2 en gekopieerd naar beneden:
Code:
=SOM(R1;MIN(1;AANTAL.ALS(B:B;B2)-AANTAL.ALS(B$1:B2;B2)))

Dit om te voorkomen dat een nummer wordt overgeslagen als een code meer dan 2 keer voorkomt.

Thanks

Marcel,

Bedankt ga deze dan ook toepassen:D:D

Mvg Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan