Voorwaardelijke opmaak voor een lege of nog niet ingevulde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste,

Ik had graag de "nog niet ingevulde cellen" in m'n formulier ingekleurd.
Ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven.
Met een getal of een woord is het geen probleem maar niet indien het gewoon leeg is.

Alvast bedankt

Nicolas,

Ik vermoed dat je bij "nog niet ingevulde cellen" in een formulier bedoeld dat de cellen verplicht ingevuld moeten worden
als het formulier verwerkt wordt. Gebruik hiervoor een aparte procedure die je aanroept als het formulier wordt bevestigd of
op een andere manier wordt gesloten.
In de evaluatie procedure kun je de achtergrondkleur van een tekstvak een andere kleur geven als de cel leeg gelaten is.

Veel Succes.

Dit kan ook heel nuttig zijn maar het is eigenlijk een query die constant open blijft staan en dus niet geloten wordt.

Het is een overzichttabel van alle laatste ritten van voertuigen (30 stuks).
indien de einduren, kilometers... nog niet zijn ingevuld had ik die effectief gekleurd had.

Nicolas,

Ik ben een beetje in de war, een query is een overzicht van een tabel (in jou geval met de laatste 30 ritten).
Dit gaat om rauwe gegevens zonder opmaak. Wil je deze opmaken (kleuren, lettertypes, bold etc.)
dan moet je dat opnemen in een rapport of een formulier.De query zelf kun je niet kleuren.

De gegevens moeten echter worden ingevuld in een tabel. Binnen deze tabel kun je wel afdwingen dat een lege
cel niet is toegestaan. Wat je hier dus doet is de invoer in de tabel beperken tot een volledig ingevuld record
kleuren van lege cellen is dan niet nodig omdat deze niet voor kunnen komen.

Veel Succes.

mijn excuses, ik had het woord "tabel" natuurlijk niet mogen kiezen.

We hebben een wagenpark van 30 voertuigen die constant in en uit rijden. in m'n formulier heb ik:
1ste subformulier per voertuig voor het ingeven van vertrek- en einduren, kilometers, soorten opdrachten.
2de subformulier er onder met een overzicht van alle ritten.

Het is in deze laatste dat ik de nog niet ingevulde cellen een kleurtje zou willen geven zodat onze dispatching deze niet vergeet in te vullen als een voertuig terug op standplaats komt.

Kun je vrij simpel doen met <Voorwaardelijke opmaak>. Hoef je niks voor te programmeren.

Ja, dat had ik al door maar hoe moet ik "lege cel" ingeven.
Ik heb
'Is Null",
"",
()
geprobeerd maar zonder resultaat.

Dat zijn toch hoop ik niet je volledige formules?

Beste,
Sorry,
maar,
...
Ik weet de oplossing gewoon niet, anders had ik jullie de vraag niet gesteld.
Ik weet hoe een voorwaardelijke opmaak te maken voor een getal, groter of kleiner dan, een bepaald woord, maar...
Ik weet het niet voor een lege cel.

Moet ik het invullen bij een celwaarde of bij een expressie? en wat moet ik dan schrijven zodat m'n "niet-ingevulde-cellen" een kleurtje krijgen.
ik heb het in de twee geprobeerd.

Bij celwaarde heb ik effectief enkel dit ingegeven na, "is gelijk aan"
Bij expressie heb ik het geprobeerd met vb,:eindkilometers=null, ...

Het zou super zijn als ik het antwoord had. De dispatching waar 130 man van de brandweer in beurtrol in werken zouden het super vinden.

dank u

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je met 'cel' een (tekst)veld op een formulier bedoelt, we zijn hier tenslotte niet met Excel bezig. Al werkt Voorwaardelijke opmaak daar op vergelijkbare wijze. Dat je de oplossing niet weet is natuurlijk een pluspunt, anders hebben de antwoorden die wij geven zo weinig nut.
Je zit op de goede weg, want je weet welke opties er zijn. En ook dat je het via een Expressie moet oplossen. Nu nog de juiste vinden. Daarbij moet je het onderscheid bepalen tussen een numeriek veld, en een tekstveld. Die check je namelijk op verschillende manieren. Een tekstveld test je zo: =[Tekstveld] = "". En een numeriek veld kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld: =[NumeriekVeld] Is Null. Of =Nz([NumeriekVeld],0) = 0.

Dat noem ik een mooi gestructureerd antwoord! Super bedankt.
Ik test het van zodra ik weer voor m'n access-programma'tje zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan