• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basio

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Berichten
7
Hallo allemaal,

Na de zoek functie gebruikt te hebben heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Daarom maar besloten een vraag te posten :)

Ik zit vast met de voorwaardelijke opmaak in excel. Wat wil nu het geval:

Ik heb cel A1 opgemaakt met de voorwaardelijke opmaak. Wanneer ik appel type wordt het woord 'appel' in A1 rood gekleurd. Wanneer ik banaan type wordt het woord 'banaan' geel gekleurd en bij het woord 'sinaasappel' wordt deze oranje gekleurd.

In een aantal andere cellen worden vervolgens een aantal berekeningen uitgevoerd omtrent de appel, banaan of sinaasappel. Nu wil ik dat wanneer ik appel in A1 type de cellen waarin de berekeningen worden uitgevoerd ook rood kleuren en in het geval van de banaan en sinaasappel respectievelijk geel en oranje.

Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt!
 
Welke versie van Excel gebruik je?
In Excel 2003: Via Opmaak > Voorwaardelijke opmaak, Gebruik dan formule en verwijs naar cel A1.
Code:
=$A$1="appel"
etc
Richard
 
Ik gebruik excel 2003. Ik ben eruit dankzij je reactie. Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan