• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvanree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
3
Hallo,

Dit is mijn eerste post en ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen.

Ik ben bezig een bestandje aan het maken, een planningtje. Ik heb verticale dubbele waardes opgespoord door aantal.als te gebruiken. Als er dubbele waardes voorkomen, dan worden die 2 cellen netjes gekleurd.

Nu wil ik dit ook horizontaal doen: ik wil graag dat als een waarde : bijvoorbeeld "gerda" meer dan 4 keer voorkomt, de desbetreffende cellen een kleur krijgen.

dit lukt me maar niet.

als bijvoorbeeld gerda al 4 keer in rij 5 voorkomt en één keer in rij 9, dan wil ik niet dat rij 5 t/m 9 helemaal gekleurd worden, maar alleen de desbetreffende vellen

bv a b c d e f
2
3
4
5 gerda gerda gerda gerda
6
7
8
9 gerda

Ik wil dan graag dat wanneer "gerda" vaker dan 4 keer voorkomt, de cel een kleur krijgt.

Kan iemand me hiermee helpen. ik heb geprobeerd het ook met aantal. als te doen, maar dat lukt me niet. Ik deed dan AANTAL.ALS(A2:F9;"gerda")>4.
Wat er nu gebeurd is het volgende. Bij de 5e waarde krijgen niet alle 5 cellen een kleur, maar slechts alleen cel 1, komt de waarde 6 keer voor, dan krijgen cellen 1 en 2 een kleur. komt de waarde 7 keer voor, krijgen de cellen 1,2,3 een kleur.

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!
 
Bij deze nog even mijn excel bestand, dat is natuurlijk veel handiger dan uitleggen
 

Bijlagen

  • Planning M&R.xlsx
    21,7 KB · Weergaven: 39
Beste Kevin,

Welkom op dit forum!
Een voorbeeldbestandje geeft vaak meer inzicht dan 1.000 woorden, maar ik denk dat ik je wel op weg kan helpen.
Je gebruikt een formule voor Voorwaardelijke opmaak. Het bereik hiervan moet alle gebruikte cellen omvatten. Een bereik kun je vastzetten met $. Op deze manier worden alle cellen met "Gerda" gekleurd zodra er meer dan vier cellen met "Gerda" zijn.

Richard
 
Dank je Richard, ik heb net zelf nog even het bestand toegevoegd, zou je hier misschien eens naar kunnen kijken voor me, zou top zijn! in ieder al bedankt voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan