• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Goedemiddag Allemaal,

Ik heb een bestandje waarin mijn voorwaardelijke opmaak niet goed werkt. De voorwaardelijke opmaak in cel A1 is met een formule ingesteld zodat wanneer de waarde in cel D6 hoger dan 1 is, cel A1 rood moet worden. Als ik echter de waarde in cel D6 verander, verandert de voorwaardelijke opmaak in cel A1 niet automatisch mee, wanneer dat wel zou moeten. Weet iemand hoe dit kan?

Bvd!

Bekijk bijlage TEST VWO.xlsx

Je moet in beide cellen dezelfde opmaak instellen!

ik denk dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was, mijn excuses. Het gaat er om dat wanneer de waarde in cel D6 hoger is dan 1, cel A1 rood wordt. Als de waarde in cel D6 niet hoger is dan 1 moet de opmaak gewoon zijn zoals hij origineel is. Als er nu bijvoorbeeld 0,5 in cel D6 staat, is de opmaak van A1 gewoon origineel. Als ik 0,5 nu verander in 4 zou cel A1 rood moeten worden. Dit gebeurt echter niet. Als ik dan weer het menu van de voorwaardelijke opmaak open en hier nog een keer op "toepassen" klik, verandert hij opeens wel. Het lijkt of er niet automatisch wordt bijgewerkt, terwijl ik berekenen toch echt op automatisch heb staan...

Iemand een idee?

Bvd!

De koppeling met een ander bestand zou de oorzaak kunnen zijn.
Omdat lezers van dit forum dat niet kunnen nagaan, valt dat niet met zekerheid te zeggen.
Ga na of het probleem zich zowel voordoet als het gekoppelde bestand geopend is, als wanneer het niet geopend is.

Je hebt je berekening op handmatig staan.

Het lijkt op een soort van beveiliging. Rechtsklik op het tabblad en kies programma code weergeven. Als het goed is staat er iets van "Enableformatconditionscalculations" Zet de waarde op TRUE. En de voorwaardelijke opmaak werkt automatisch.

En omdat we met z'n allen gek worden van plaatjes hierbij het plaatje.:d

Bijlagen

• Voorwaardelijke opmaak.PNG
    Voorwaardelijke opmaak.PNG
    20,1 KB · Weergaven: 528
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan