• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,

Ik heb een lastige vraag:
Zie graag de bijlage. In kolom A heb ik een datum
In kolom B wordt via een formule de datum van kolom A omgezet in een werkdag.
Dat gaat prima.

Nu wil ik echter dat kolom C een voorwaardelijke opmaak komt dat als de datum VANDAAG() is,
de cel rood kleurt met witte letters.

Dat lukt wel als ik kolom C in voorwaardellijke opmaak naar kolom A laat verwijzen, maar
niet naar kolom B.

Op de een of andere manier "leest" Excel dus niet dat kolom B een datum is, ook niet als
ik de celeigenschap op datum zet.

Iemand een idee hoe ik toch de opmaak in kolom C kan laten werken, verwijzend naar de
datum in kolom B?

Alvast veel dank,

Frans
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 39
Dat je formule voor VO niet werkt, komt omdat kolom B geen datum bevat maar tekst (met de functie TEKST). De reden daarvan ontgaat me trouwens. Verander de formule voor VO als volgt en je zult zien dat het dan wel werkt:
Code:
=B2=TEKST(VANDAAG();"dd-mmm")
 
Laatst bewerkt:
Los van de terechte opmerking van rebmog, kan je VO formules het beste even in het werkblad zetten. Je kan dan wat eenvoudiger zien of de formule het juiste resultaat geeft.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak.xlsb
    8,5 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan