• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak wijzigt bij invoegen rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddr23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Als ik in de tabel een rij invoeg, dan komt er een extra regel bij de voorwaardelijke opmaak die geldig is in kolom a. (zie bijgevoegd bestand)
Hoe kan ik dit vermijden?
Voorwaardelijke opmaak zou hetzelfde moeten blijven voor alle cellen in kolom a als er een extra rij word toegevoegd.

Bijlagen

ga met de muis over cel A4 totdat je een zwart pijltje zietl
klick met links zodat de tabel kolom wordt geselecteerd.
Klick in het lint op formules en dan op namen beheren.
klick op nieuw en vul een naam in. bijvoorbeeld bereik

Bij voorwaardelijke opmaak bij " van toepassing op" vul je dan in =bereik.

Laatst bewerkt:
AD1957 : probleem blijft dat er een extra regel word gemaakt bij de voorwaardelijke opmaak.
Ook word de voorwaardelijke opmaak nu actief op alle cellen van de tabel, terwijl hij enkel op kolom a van toepassing mag zijn.:confused:

Dan heb je iets niet goed gedaan.
Heb je soms de hele tabel geselecteerd. ( voorwaardelijke opmaak nu actief op alle cellen van de tabel)
Je moet het pijltje hebben dat recht naar beneden wijst. https://support.microsoft.com/nl-nl...el-tabel-45385e2e-7c83-4d11-a056-79e4008af1d3
Plaats eens het bestandje waar je de voorwaardelijke opmaak hebt aangepast.
Na even testen blijkt dat je de selectie met het pijltje ook direct in de voorwaardelijke opmaak kunt zetten.(dus zonder een naam te definiëren)

Laatst bewerkt:
Ik heb het meerdere malen geprobeerd en het lukt mij niet versie 2007 H&S. =bereik wordt direct weer gewijzigd.
Ik begrijp het nut ook niet, want je net zo snel even het bereik onder > Van Toepassing op wijzigen.

Laatst bewerkt:
@Senso,
Heb je ook gekeken wat er gebeurt als je tabelrijen toevoegt.
In de voorwaardelijke opmaak is het bereik dynamisch. (bij mij in ieder geval)
Lees ook even de laatste regel in #5.

Laatst bewerkt:
@AD1957
Ik voer uit wat er geschreven staat. Probeer dat wel vijf maal, maar als het niet lukt, dan lukt het niet. Mogelijk dat ik de hele situatie ook niet helemaal begrijp. Jouw "simpele" oplossing (niet negatief bedoelt) is ook een beetje in strijd met de ingewikkelde/uitgebreide inhoud van het artikel in de door mij gegeven link.

Zie nu waar het probleem zit.
Zelf had ik altijd rijen toegevoegd beneden aan de tabel.
Voeg je rijen toe ergens in de tabel dan worden er inderdaad opmaakregels toegevoegd.
Zelf heb ik geen idee hoe dit op te lossen, even wachten op een expert.:D

misschien met een stukje VBA
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("Tabel2[nummer]")) Is Nothing Then
    Application.ScreenUpdating = False

With Range("Tabel2[nummer]")

.FormatConditions.Delete
         .FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="=EN(C5=C4;D5<>D4+1)"

With .FormatConditions(1).Interior
             .PatternColorIndex = xlAutomatic
             .Color = 255
             .TintAndShade = 0
         End With

.FormatConditions(1).StopIfTrue = False

End With
    Application.ScreenUpdating = True
End If
End Sub
Vraag me alleen af of er misschien een andere trigger mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan