• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak wordt toegepast terwijl ik dat niet wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

christianhelp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Wie kan me helpen (ik vermoed dat dit een heel simpele oplossing is, maar mij is het niet gelukt:shocked:)

Ik wil dat er geen getal wordt geretourneerd en geen opmaak wordt toegepast in cel D30 als cel C30 leeg blijft.
Gebruikte namen in de bijlage zijn fictief.

Ik zou super geholpen zijn indien iemand me het kan uitleggen, alvast bedankt!!

Bijlagen

Ik wil dat er geen getal wordt geretourneerd
Dat is simpel, de ALS functie een beetje uitbreiden (voor regel 30, de rest moet je nog doen):
Code:
=ALS(C30="";"";ALS(B2="MAN";'NPI-ouderen'!N96;ALS(B2="vrouw";'NPI-ouderen'!AC96;"")))
geen opmaak wordt toegepast in cel D30 als cel C30 leeg blijft.
Je hebt nu voor ELKE cel afzonderlijk VO-condities ingesteld. Dat is niet alleen super overbodig, maar ook onoverzichtelijk en bewerkelijk. Ga s.v.p. FORMULE condities gebruiken, dan kun je voor een heel bereik aan cellen in één keer VO instellen. Ik heb een begin gemaakt, maar raakte het overzicht wat kwijt. Hopelijk krijg je inspiratie en lukt de rest, anders moet je de VO-condities even uitschrijven per regel of groep voor verdere assistentie.

Bijlagen

Bedankt (alweer!!)

Bedankt Alec, het is weer opgelost.
Ik ga voor je aanbeveling eens rustig zitten, gaat goed komen!
Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan