• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Ik wil de datumcel een automatisch een ander kleurtje geven als de datum een zaterdag of zondag is.. Hoe moest dat ook alweer ?

PJA

Zet in de voorwaardelijke opmaak bij voorwaarde 1
Formule is =weekdag(cel;1)<3)
Opmaak; Patroon kleurtje kiezen.

Volgens mij werkt het niet, de zondag is weekdag 1 en zaterdag weekdag 7

Ik heb 7 dagen naast elkaar staan maar krijg het met je idee niet voor elkaar.

PJA

Wat staat er dan in de bedoelde cel een willekeurige datum of een getal?

Laatst bewerkt:
Excel weet niet wat 16 jun is.
Excel kan wel overweg met 16-jun-2004

Heb als invoer 16/7 17/7 etc gedaan En komt er netjes in de cellen 16-jun 17jun etc. te staan.
In de regel daarboven check ik wat voor dag het is en hij zet dan netjes za. of zo. erboven.

Dat is wel eigenaardig als ik de bovengenoemde formule in de voorwaardelijke opmaak zet dan werkt het bij mij perfect.
Excel 2003. Ik neem aan dat je de formule wel in de voorwaardelijk opmaak zet en niet in een cel.

Geplaatst door Bern@rd
Zet in de voorwaardelijke opmaak bij voorwaarde 1
Formule is =weekdag(cel;1)<3)
Opmaak; Patroon kleurtje kiezen.

Het haakje achter die 3 moet weg en voor cel moet je de cel invoeren, bv A1.

Het werkt wel, iig.

Laatst bewerkt:
Ja een voutje, haakje teveel. :o Ik zal het maar op standaard routine houden.

Raar zeg, op één of andere manier had het te maken met het format van de cel. Ben er achter gekomen dat deze werkt =WEEKDAY(A1,2)>5. Maar krijg het niet voor elkaar dat dit werkt voor zeg maar 7 cellen achter elkaar. Grrrrrr

Tja, als je een VS Excel hebt zul je de declaraties ook in het Engels moeten doen. Dat je geen 7 cellen achter elkaar een conditional format kunt geven snap ik niet.
Ik heb het hele jaar in een Excel programma in de door mij geformatteerde dagen, maandag en dinsdag, komen keurig in beeld.

Wat betreft de declaraties, begreep ik natuurlijk wel dat ik die van het ned. naar het eng. moest omzetten.
Het werkt voor een individuele cel.
Als ik nu een rij met 30 dagen heb, en de eerste dag in de rij is niet altijd hetzelfde, moet ik dan voorwaardelijke opmaak per cel gaan doen.. ?
Of is er niet een truc dat hij over de hele rij met dagen autom. de za. en zo. grijs kan inkleuren ?

pja
Gewoon de cel met voorwaardelijk opmaak kopiëren en dan in geselecteerde cellen met plakken-speciaal/opmaak.
Succes.

Laatst bewerkt:
en hoe nu verder?

Ik heb de cel met voorwaardelijk opmaak ge-kopiërt met plakken-speciaal/opmaak. Maar de cel aanduiding blijft op het oorsprongkelijke cel staan , ik zou willen dat meeveranderd met het bijbehorende regelnummers.

wat vergeeet ik nog?

je vraag staat al op opgelost

dus ik weet niet of het nog nodig is

volgens mij moet je je celaanduiding van absoluut halen de $ verwijderen dan kan je hem wel kopieeren met plakken speciaal/opmaak en veranderen de regelnummers mee

succes Jack

je vraag staat al op opgelost

dus ik weet niet of het nog nodig is

volgens mij moet je je celaanduiding van absoluut halen de $ verwijderen dan kan je hem wel kopieeren met plakken speciaal/opmaak en veranderen de regelnummers mee

succes Jack

Jack,

Bedankt, inderdaad het $ teken verwijderd en met plakken speciaal/opmaak , paste format gaat alles prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan