• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Het volgende.

Ik heb 2 voorraadlijsten die ik wil vergelijken.
De kolommen A t/m E zijn de maand oktober.
De kolommen G t/m K zijn van de maand september.

Nu wil ik graag een kleur hebben bij de kolom G, H, I
Deze zijn dan bijvoorbeeld afwijkend dan de kolom A, B, C.
(Andersom mag natuurlijk ook).

De kolom A t/m E heeft totaal 2977 rijen.
De kolom G t/m K heeft totaal 2823 rijen.

En als dit mogelijk is "kan ik dit doormiddel van opmaak kopieren/plakken helemaal doorvoeren, in mijn totaal overzicht.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Laatst bewerkt:
dbijman,

In G3 voorw. opmaak > formule =G3<>A3 , dan je opmaak.

Ad.

Ad,

Als ik dit doe op het complete overzicht dan wordt alles de kleur van de opmaak.

Op mijn voorbeeld wat ik bijgevoegd heb ik krijg ik het volgende. (Zie bijlage) Het rood gemaakte klopt niet.

Of doe ik iets fout?

Laatst bewerkt:
Re voorwaardelijke opmaak

Beste Debora,

waarom werk je met een formule in voorwaardelijke opmaak als dit kan met gelijk of ongelijk. Zie bijlage ik heb hem ingesteld op ongelijk kolom met de letters rood en ondergrond blauw

ik hoop dat dit is wat je zoekt

suc6 Willem

Bijlagen

Beste Debora,

waarom werk je met een formule in voorwaardelijke opmaak als dit kan met gelijk of ongelijk. Zie bijlage ik heb hem ingesteld op ongelijk kolom met de letters rood en ondergrond blauw

ik hoop dat dit is wat je zoekt

suc6 Willem

Willem,

Ik heb geen idee waarom met de formule, dat heb ik wel eens gelezen en kreeg het nu ook aangeboden.

Dat van jou vindt ik wel wat.

Wil jij mij nog even uitleggen hoe je dat nou gedaan hebt. Wel met voorwaardelijke opmaak neem ik aan. Ik zie wel dat dit is gebruikt in kolom H.
Maar ik zie niet dat het ook in G gebruikt is.

En waarom is het ene artikel in H, rood, die is toch hetzelfde als in kolom B?

Maar dit is wel zoiets dat ik zoek.
Ik snap het nog niet helemaal, al wel vast bedankt.

Debora

Heren,

Ik vindt beide oplossingen leuk, leerzaam en interessant.

Die van Willem begrijp ik niet, misschien dat daar nog wat meer uitleg over kan komen.

Ad, die van jou werkt niet. Ik doe wat er staat, maar op een gegeven moment worden alles in kolom de kleur die ik gegeven heb.

Laatst bewerkt:
RE Debora

Debora ik had een bijlage gedownload waarbij het fout ging dus heb ik het aangepast naar gelijk cq ongelijk. de versie die nu met een formule staat van AB werkt wel dus ik zou zo zeggen gebruik die en stoor je niet aan mijn versie

gr Willem

Ik wil best die van Ad doen.

Maar zoals ik zeg:

Ik doe de voorwaardelijke opmaak in G3.
Deze kopieer ik deze en dan krijg ik het zien zoals bijgevoegde bijlage.

Ik heb het ook gelijk bij de andere geprobeerd, hetzelfde resultaat.

Ik doe iets nog steeds fout, maar zie het niet.

Jullie wel?

Laatst bewerkt:
Debora,

Als ik kijk naar G37 en A38 zijn die niet gelijk aan elkaar, dus je v.w.opmaak werkt wel.
Of zie ik iets niet goed.

Ad.

Ja zoals jij het zegt klopt het wel.

Dan werkt het wel, maar niet zoals ik wil.

Ik wil die 2 voorraadlijsten dus vergelijken met elkaar. Maar omdat het per maand verschilt met artikelnummers, wil ik dus kunnen zien wat ik de ene maand heb tegen over de andere maand.

Is dat ook mogelijk of is dat absoluut onmogelijk :confused:

Debora,

Jij wilt dus kijken of een artikelnummer uit kolom G ook aanwezig is in kolom A.
Aha:eek:
Je V.W. Opmaak moet dus zijn:=ALS(AANTAL.ALS(A$3:A$2977;G3)<1;WAAR)
Dan je opmaak.
En de boel weer kopiëren en plakken speciaal > opmaak.

Groet Ad.

Ad,

Dat bedoelde ik. Nu klopt het wel. Als je nog tijd en zin hebt, kan je mij het dan uitleggen hoe je de kolommen vergelijkt en hoe je dan op die formule komt.

Ik ga nu zelf proberen om de kolom D en J zelf te maken, heb het al een paar keer geprobeerd, tot nu toe doet hij het nog niet, maar ik blijf oefenen. (Snap nog niet helemaal hoe dat nou werkt met die formules)

Tot nu heb ik alles wat ik wou weten, en het werkt en ik ben blij dat het mogelijk is, dit scheelt me elke maand zoveel tijd en werk. Ik ben echt super :D blij.

Nogmaals bedankt.

Debora

Laatst bewerkt:
uitleggen is een vak appart

Debora,

Ik ben een slechte leraar, maar heb geprobeerd het duidelijk te maken.:)
Kijk maar op de twee tabbladen.

Ad.

Bijlagen

Ad,

Je bent geen slechte leraar, ik begin het te snappen. Ik ga hier eens mee oefenen, en voor mezelf nog meer dingen vergelijken.

Dank je wel.

Toch nog 1 vraag: Wanneer je voorwaardelijke opmaak gebruikt, kan je dan ook selectief sorteren, ik bedoel bijvoorbeeld op wat er niet klopt. Met auto filter lukt het niet. Misschien dat jij nog iets weet.

Deb

Ad,

Je hebt mij al diversen keren geholpen.

Ik heb het formulier nu al diversen keren gebruikt, en ik ben er onwijs blij mee.

Ik heb nu geprobeerd mezelf wat meer in de formule te verdiepen, nu vraag ik me toch enkele dingen af, ik zie in jou uitleg de link niet. ZIe ook het bijgevoegde Excel blad, wat je eerder voor me hebt gemaakt. In het rood enkele opmerkingen.

Wanneer u geen tijd heeft, dan maakt dat niet uit.

Bijlagen

Debora,

Ik zal eens kijken of ik je duidelijk kan maken, Je hoort nog van me.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan