• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Middels een combobox in een formulier kan ik aangeven of een risico hoog, gemiddeld of laag is. deze waarde wordt vervolgens in een ander tabblad opgeslagen. met welke formule kan ik die waarde een kleuer geven zodat wanneer de waarde hoog is rood kleurt, gemiddeld oranje kleurt en laag groen kleurt. deze opmaak moet dan dus gelden voor de gehele kolom waar de ingevoerde waarden worden opgeslagen.

alvast bedankt voor de moeite.

groeten
Mukizi

Hallo,

Selecteer de kolom en zet in de voorwaardelijke opmaak (OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK)
Formule is =$C$1="hoog"
Ervan uitgaan dat in cel C1 de waardes staan.

Vervolgens de kleur instellen en vervolgens de kleur en opmaak instellen voor "gemiddeld" en "laag"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie.
In exceln 2007 lukt t me al aangezien dat heel erg makkelijk is mbv regels opstellen voor voorwaardelijke opmaak. Hier lukt het me om een hele kolom te voorzien van de formule.
In excel 2003 lukt dit me niet. Wat jij aangaf geld maar voor 1 cel, voor mij moet het gelden voor de gehele kolom.
Moet toch wel iets worden van = $E:$E ofzo

groetjes
mukizi

ps. ik moet het ook in 2003 werkend krijgen aangezien ze op mijn stage daar mee werken

Hallo,

Ik werk ook met 2003 dus het moet lukken.
Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf moet je de gehele kolom selecteren.
Vervolgens ga je naar

- OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK.
- Kies voor Formule is
- =$C$1="hoog"
- Maak het bijbehorende veld rood.

Doe hetzelfde met de andere opmaak.
In mijn voorbeeld ben ik ervan uitgegaan dat de waardes "hoog", "gemiddeld"en "laag" in cel C1 staat.
Voeg anders een voorbeeld bij om duidelijk te krijgen hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijgevoegd het bestand waar het om draait.
Ik zit nog met een aantal vragen:
1. In tabblad DB_dagvoortgang worden de gegevens opgeslagen. In Kolom i staat risico1.
Hierbij gaat het om of de risico van een probleem hoog, gemiddeld of laag is aangegeven.
Is hoog aangegeven dan moet hij rood worden, gemiddeld dan oranje en laag groen.
In 2007 lukt t me wel met de voorwaardelijke opmaak, echter in 2003 niet...

2. hoe kan ik de kleur van de pijtjes van mijn combobox aanpassen(in vba)?

3. wanneer je t formuliertje opent kun je aanvinken of je een of meerdere problemenm wilt toevoegen. nu wil ik wanneer je nog niks hebt aangevinkt de bijbehorende textboxen en comboxen niet aanklikbaar zijn. dit is wel het geval wanneer ik ff een vinkje aan en uit zet.

Hopelijk kan iemand er wat mee.

groetjes Mukizi

Bijlagen

Kan je het bestand zippen ?
Ik kan geen .rar bestanden openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

1. In tabblad DB_dagvoortgang worden de gegevens opgeslagen. In Kolom i staat risico1.
Hierbij gaat het om of de risico van een probleem hoog, gemiddeld of laag is aangegeven.
Is hoog aangegeven dan moet hij rood worden, gemiddeld dan oranje en laag groen.
In 2007 lukt t me wel met de voorwaardelijke opmaak, echter in 2003 niet..
.
Het bestand reageert nogal onvoorspelbaar, maar het is wel gelukt.

2. hoe kan ik de kleur van de pijtjes van mijn combobox aanpassen(in vba)?
Dat kan niet naar mijn weten.

3. wanneer je t formuliertje opent kun je aanvinken of je een of meerdere problemenm wilt toevoegen. nu wil ik wanneer je nog niks hebt aangevinkt de bijbehorende textboxen en comboxen niet aanklikbaar zijn. dit is wel het geval wanneer ik ff een vinkje aan en uit zet.
Ik zie niet in wat er nog verbetert moet worden, als je een selectievakje aanvinkt kun je een probleem toevoegen en als je hetzelfde vakje uitvinkt niet meer. Daar lijkt mij niets mis mee, integendeel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
beste Roncancio,

1. je hebt het op dit moment telkens opnieuw moeten instellen voor elk cel toch? dit is niet te doen aangezien de gehele kolok komt vol te staan met die waarden.(jammer dat t in 2007 wel zo makkelijk is en in een eerdere versie niet)

2. Ok dan houd dat in ieder geval op....

3.
Ik zie niet in wat er nog verbetert moet worden, als je een selectievakje aanvinkt kun je een probleem toevoegen en als je hetzelfde vakje uitvinkt niet meer. Daar lijkt mij niets mis mee, integendeel.
ik bedoel hierbij dat wanneer je t selectievakje nog niet aangevinkt hebt, de invoervelden rechts daarvan niet aanklikbaar zijn. Dit is op dit moment wel het geval.. of is dat niet mogelijk?

Nog een vraagje Roncancio, hoe kan ik strax eenvoudig gegevens filteren en tonen t.b.v. van de voortgang van een wapensysteem. m.b.v. queries of macros??? ik moet strax namelijk ook koppeling gaan maken naar andere excel bestanden en daaruit gegevens halen....

groetjes
Mukizi

1. je hebt het op dit moment telkens opnieuw moeten instellen voor elk cel toch? dit is niet te doen aangezien de gehele kolok komt vol te staan met die waarden.(jammer dat t in 2007 wel zo makkelijk is en in een eerdere versie niet)
Nee, je kunt de opmaak van de ene cel kopiëren naar beneden, zodat je niet alles opnieuw hoeft te doen.

3. ik bedoel hierbij dat wanneer je t selectievakje nog niet aangevinkt hebt, de invoervelden rechts daarvan niet aanklikbaar zijn. Dit is op dit moment wel het geval.. of is dat niet mogelijk?
Dit heb ik aangepast. Ik zag in de code dat het definiëren van variabelen midden in de code gebeurd. Dat is hoogst ongebruikelijk.

Nog een vraagje Roncancio, hoe kan ik strax eenvoudig gegevens filteren en tonen t.b.v. van de voortgang van een wapensysteem. m.b.v. queries of macros??? ik moet strax namelijk ook koppeling gaan maken naar andere excel bestanden en daaruit gegevens halen....
Als je bovenaan het scherm staat en je kiest voor DATA - FILTER - AUTOFILTER dan maakt Excel een filter van je gegevens. Deze filter kan je zelf aanpassen. Is dit niet wat je wilt dan is het handig als je aanvullende informatie bijsluit.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Harstikke bedankt voor de info.
Ik zit op dit moment op mijn stage en door de beveiliging kan ik geen bestanden uploaden.
Dus zal kijken of ik vanavond nog tijd heb op het een en ander up te loaden en ander zeer snel.

Alvast bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan