• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipBabe

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
15
Ik denk dat ik dit onderwerp nooit onder de knie krijg.

Een schets van de situatie:

Je hebt een tabel met een aantal berekeningen.

Dit loopt van B16 tot F39

In cel A12 staat een cijfer, dit cijfer komt overeen met een cijfer uit de kolom B uit de tabel.
Nu moet de hele rij gekleurd worden, maar als ik gelijk aan gebruik gebeurd er niks...
Ik krijg enkel de cel in kwestie gekleurd...


Alvast bedankt!
 
Zet je cursor in een cel die gekleurd moet worden. Dan bij Voorwaardelijke Opmaak:

Formule is: =$A$12=$B16

Je hebt niet genoeg informatie gegeven, dus ik ben er vanuit gegaan dat iedere keer opnieuw de waarde uit de B-kolom getoetst moet worden aan A12.

Als je vervolgens de gekleurde cel kopieert, de rest van het bereik selecteert en kiest voor Bewerken - Plakken Speciaal - Opmaak, wordt de opmaak van die cel doorgekopieerd naar de rest van het bereik. Vanwege de $ in de formule is A12 constant en verandert B16 steeds in B17, B18 etc., maar nooit in C16, C17 etc.
 
Uw formule is gelukt zonder plakken speciaal en dat was de bedoeling! Dank je wel!
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo. :thumb:

Overigens lukt het met plakken speciaal prima....
 
FlipBabe, graag nog de vraag op opgelost zetten aub, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan