• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobYol

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
63
Wil graag dmv vakantie tabel van blad 2 op blad 1 achter desbetreffende medwerker bij juiste dagen een kleur meegeven aan cellen.

Wie kan mij helpen??:thumb:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    24 KB · Weergaven: 33
Zoiets misschien Rob?
 

Bijlagen

  • 29-11-09 Voorbeeld(HSV).xls
    24,5 KB · Weergaven: 27
Andere formule dan die Harry gebruikt heeft.
hier een voorbeeld met somproduct . . . (is minder type werk . . . )

Succes,
Martin
 

Bijlagen

  • vw-opmaak(T1).xls
    28,5 KB · Weergaven: 28
Heren wederom bedankt.

Andere formule dan die Harry gebruikt heeft.
hier een voorbeeld met somproduct . . . (is minder type werk . . . )

Succes,
Martin

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Bedankt voor de hulp
 
Zoiets misschien Rob?

Ik heb een vraag over het stukje:

Code:
VERGELIJKEN($A4;blad2;0)

Ik dacht namelijk altijd dat je alleen kon vergelijken in 1 rij of 1 kolom tegelijk, maar nu blijkt dus dat dat ook kan in een aantal cellen van "zoveel" rijen en "zoveel" kolommen (volgens mij heet dit een matrixbereik maar weet het niet zeker) wat ik mij nu afvraag is wat voor waarde er uit deze functie komt, vwo kun je helaas niet evalueren en ik heb deze formule al in een cel gezet maar dat werkt niet :confused:.
 
Ik heb een vraag over het stukje:

Code:
VERGELIJKEN($A4;blad2;0)

Ik dacht namelijk altijd dat je alleen kon vergelijken in 1 rij of 1 kolom tegelijk, maar nu blijkt dus dat dat ook kan in een aantal cellen van "zoveel" rijen en "zoveel" kolommen (volgens mij heet dit een matrixbereik maar weet het niet zeker) wat ik mij nu afvraag is wat voor waarde er uit deze functie komt, vwo kun je helaas niet evalueren en ik heb deze formule al in een cel gezet maar dat werkt niet :confused:.


Beste Gotty,

Ook een Vw opmaak formule is te evalueren, door het te kopiëren naar een cel.
Niet kopiëren rechtermuisknop, maar Menu → Bewerken → Kopiëren.

Uit dat stukje komt het rijnummer naar voren van het exact gezochte {zoeken naar Johan in het bereik Blad2 = gedefiniëerde naam voor =Blad2!$C$1:$C$14} (in dit geval rij 4).
Daar heb ik dus een =INDIRECT("Blad2!A"& functie aan vooraf laten gaan om te zeggen uit welke kolom ik de informatie wil.
=INDIRECT("Blad2!A"&VERGELIJKEN($A4;blad2;0)) geeft dus informatie uit Blad2!A&4
(Blad2!A4).

Maar de oplossing van @Martin is nog mooier, deze werkt zelfs met meerdere zelfde namen en andere vakantieperiodes.
 
Beste Gotty,

Ook een Vw opmaak formule is te evalueren, door het te kopiëren naar een cel.
Niet kopiëren rechtermuisknop, maar Menu → Bewerken → Kopiëren.

Uit dat stukje komt het rijnummer naar voren van het exact gezochte {zoeken naar Johan in het bereik Blad2 = gedefiniëerde naam voor =Blad2!$C$1:$C$14} (in dit geval rij 4).
Daar heb ik dus een =INDIRECT("Blad2!A"& functie aan vooraf laten gaan om te zeggen uit welke kolom ik de informatie wil.
=INDIRECT("Blad2!A"&VERGELIJKEN($A4;blad2;0)) geeft dus informatie uit Blad2!A&4
(Blad2!A4).

Maar de oplossing van @Martin is nog mooier, deze werkt zelfs met meerdere zelfde namen en andere vakantieperiodes.

Oke, dat is me duidelijk. Maar komt dit toevallig doordat het bereik langer is als dat het breed is? Met andere woorden: Als er nu 3 rijen zijn en 14 kolommen (precies andersom dus) had hij dan in kolom 4 gekeken waar de waarde voorkomt?
 
Oke, dat is me duidelijk. Maar komt dit toevallig doordat het bereik langer is als dat het breed is? Met andere woorden: Als er nu 3 rijen zijn en 14 kolommen (precies andersom dus) had hij dan in kolom 4 gekeken waar de waarde voorkomt?

Dan had ik een ander bereik genomen.
Bv. =vergelijken(A4;1:1;0)
Is op rij 1 zoeken naar wat er in A4 staat.
Staat deze toevallig in kolom 5 dan krijg ik 5 als uitkomst.
 
Dan had ik een ander bereik genomen.
Bv. =vergelijken(A4;1:1;0)
Is op rij 1 zoeken naar wat er in A4 staat.
Staat deze toevallig in kolom 5 dan krijg ik 5 als uitkomst.

Die voorwaardelijke opmaak evalueren werkt prima inderdaad, ik zal voorheen wel niet goed gekeken hebben. Maar nu valt het volgende mij op: Het bereik zoals deze in de gedefinieerde naam is opgeslagen is inderdaad gewoon 1 stukje van een kolom (C1:C14). Maar deze komt niet overeen met het werkelijke bereik wat ik via naam bepalen heb omstreept. Dit plaatje maakt mijn vraag duidelijker denk ik.
 
Bedoel je wat de gearceerde lijn aangeeft?
Ik heb geen idee.
Het bereik Blad2!$C$1:$C$14 is mijn gedef. naam in de formule, en dat blijft zo, omdat het absoluut is.
 
Bedoel je wat de gearceerde lijn aangeeft?
Ik heb geen idee.
Het bereik Blad2!$C$1:$C$14 is mijn gedef. naam in de formule, en dat blijft zo, omdat het absoluut is.

Heel vreemd, maar dit stukje van de formule is me nu duidelijk, ik zal eens verder gaan met evalueren :).
 
En de formule van Martin ontkomt trouwens niet aan mij :p.
 
Met zover ik het kan: uitleg.

Succes,
Martin
 

Bijlagen

  • vw-opmaak(T1).xls
    33,5 KB · Weergaven: 19
Met zover ik het kan: uitleg.

Succes,
Martin

Hij is me hardstikke duidelijk, ik begin zelfs te vermoeden dat ik somproduct begin te begrijpen
klappen.gif
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan