• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Hallo, ik heb een document, wat gegevens uit een ander document ophaalt. Als dit gedaan wordt, komen in de cellen c4:n27 een tijdsnotatie te staan. Nu wil ik graag als er 00:00 staat dat dit niet wordt getoond. Hoe kan ik dit inrichten met voorwaardelijk opmaak? Door het getal in te vullen lukte het me niet.

Groet Bas
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak.xls
    37 KB · Weergaven: 38
Ik heb excel zo snel niet bij de hand maar bij extra>opties kun je nulwaarden aanvinken, heb je dat gedaan?
 
Bas,

Kun je geen voorbeeldje zonder koppeling posten?
 
Beste Snijworst, ik heb excel voor de Mac, en die optie die je noemt, heb ik niet.


Ab, als ik die verwijzing in de formule eruit haal
Code:
=VERT.ZOEKEN(A$4:A$27;INDIRECT("'["&$S$5&".xls]Uren p.dg'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:$D)+1;0)
Dan wordt het dus zo:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A$4:A$27;KOLOMMEN($A:$D)+1;0)
Maar dan krijg ik #N/B in de cel.

Dus... ik heb beide bestanden zo aangepast dat ze bruikbaar zijn. Als je nu in een dezelfde sessie de 2 bestanden opent zul je zien dat hij de gegevens ophaalt, en daar waar er geen gegevens staan laat hij dus 00:00 zien, en dat zou met het afdrukken weg moeten. Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groet Bas
 

Bijlagen

  • agf wk 46 kopie.xls.zip
    94,2 KB · Weergaven: 16
  • voorwaardelijke opmaak.xls
    37 KB · Weergaven: 15
Via voorwaardelijke opmaak ben ik tot dit resultaat gekomen.
 

Bijlagen

  • Copy of voorwaardelijke opmaak.xls
    33,5 KB · Weergaven: 37
Popipipo, dit is precies wat ik bedoel. Kun je me nog vertellen hoe je dat hebt gedaan?

Groet Bas
 
Er zit een heel simpele voorwaardelijke opmaak in (als celwaarde gelijk is aan nul), bekijk deze maar eens.
Verdere uitleg lijkt mij dan niet meer nodig.
 
Je hebt helemaal gelijk! Als ik in het begin beter had gekeken, had ik de vraag niet eens hoeven stellen. Bedankt voor de uitleg:thumb:

Groet Bas
 
Toch nog een puntje, als ik het document nu wil afdrukken dan komt die tekst weer wel tevoorschijn. Dus in voorwaardelijke opmaak niet, met afdrukken wel. Hoe zou ik dit nu kunnen oplossen?

Gr Bas
 
Dan doe je toch iets mis.
Want WYSWYG .

Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan