• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
In de bijlage in kolom A staan normuren. Nou wil ik als in kolom B de realisatie per uur 5% of meer (naar beneden) afwijkt van de norm in kolom A de betreffende cel in kolom B rood wordt. Als de realisatie minder dan 5% (naar beneden) afwijkt danwel gelijk is aan de norm danwel hoger is dan de norm, de betreffende cel in kolom B groen wordt.

Iemand een idee hoe de formule in voorwaardelijke opmaak in kolom B eruit gaat zien?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het antwoord van RB-online is niet juist.
Typ bv. in B3 een 5,6 en in B4 -> 3,7
Die cellen zouden dan rood moeten worden en dat is niet het geval.

Met de formule van RB_online kleuren ze bij mij wel rood?????

Met de formule van RB_online kleuren ze bij mij wel rood?????
Ja, dat klopt popipo, ik vergiste mij met een kolom die ik had toegevoegd.
Wel heeft RB_online geen rekening gehouden met het feit dat lege cellen geen kleur moeten krijgen.
Ikzelf moest nog toevoegen dat - als niet aan de voorwaarde 'kleiner dan' is voldaan (zoals beschreven door de vraagsteller) de cel groen moet worden. Dat heb ik in het bijgaande bestand aangepast.

Mijn oplossing was inderdaad niet geheel compleet en was vooral bedoeld om TS een duwtje in de juiste richting te geven. De andere formules konden afgeleid worden uit het voorbeeld.

Mvg,

René

Zo werkt het inderdaad zapatr!

Bedankt voor jullie overweldigende input:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan