• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Beste Helpmij,

In Kolom K van de bijlage zou ik de opmaak in een macro willen hebben die moet werken als kolom I kleiner is dan -10.000 of groter is dan 10.000 EN kolom J kleiner dan -10% of groter dan 10%. Zie ook de bijlage. Hoop dat het gaat lukken en dank alvast!

Groeten,

Susan

Bijlagen

Beste Susanthuis,

Waarom zou het niet met voorwaardelijk opmaak kunnen? Zie bijlage:
(Alleen snap ik sommige formules en resultaten niet helemaal die je in je voorbeeld hebt, hierdoor kunnen er fouten inzitten)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Spaarie,

Dankjewel! Hier kan ik ook mee uit de voeten. De laatste twee regels in de voorwaaardelijke opmaak zijn hetzelfde. Ik heb er een weggelaten, levert geen problemen op, toch?
Beste Susanthuis,

Waarom zou het niet met voorwaardelijk opmaak kunnen? Zie bijlage:
(Alleen snap ik sommige formules en resultaten niet helemaal die je in je voorbeeld hebt, hierdoor kunnen er fouten inzitten)

De 2 regels zijn in principe ook hetzelfde, maar in jouw voorbeeld stond in kolom I een afwijking van 51.126 en in kolom J is dat een percentage van 4,25% :shocked:????? Vandaar dat ik ook beide regels erin heb gezet, maar je kan er 1 uit halen als de resultaten goed zijn in je orginele bestand.

PS. Als je de opmaak wilt (door)kopieren dan kan je een cel pakken waar de opmaak in zitten kopieren en dan plakken speciaal > opmaak op de gewenste cellen. Indien je orginele bestand groter is :)

Succes!

Laatst bewerkt:
Nog een vraagje: In Kolom J staat normaal deze formule: =+ALS.FOUT(I112/G112;""). In het geval dat de cel geen waarde heeft, is deze leeg ("") en kan de voorwaardelijke opmaak deze cel niet 'lezen' en wordt deze alsnog rood. Hoe kan ik deze cel wit krijgen in de vw opmaak? Dank alvast!

De 2 regels zijn in principe ook hetzelfde, maar in jouw voorbeeld stond in kolom I een afwijking van 51.126 en in kolom J percentage 4,25% :shocked:????? Vandaar dat ik ook beide regels erin heb gezet, maar je kan er 1 uit halen als de resultaten goed zijn in je orginele bestand.

PS. Als je de opmaak wilt (door)kopieren dan kan je een cel pakken waar de opmaak in zitten kopieren en dan plakken speciaal > opmaak op de gewenste cellen. Indien je orginele bestand groter is :)

Succes!

Laatst bewerkt:
Komt omdat je "de waarde bij fout" als "" hebt staan en dat kan niet in een som. Je zal hier een 0 van moeten maken.
Code:
=+ALS.FOUT(I112/G112;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan