• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke Opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik wil dat de cellen in kolom B zo zijn opgemaakt dat als de corresponderende cel in kolom A de waarde 0 heeft de cel in kolom B geen waarde krijgt.

Iemand een idee hoe de voorwaardelijke opmaak in de cellen van kolom B er dan uitzien?

Bijlagen

Met VW-opmaak zie bijlage
kijk bij VW-opmaak naar tabblad getal , daar zijn de eigenschappen ingesteld op ;;;
waarde blijft staan maar is niet zichtbaar.

Bekijk bijlage Map42.xls

Als je hem echt leeg wilt hebben zul je dit met een formule moeten doen bv.

Code:
=als(A1=0;"";jouw waarde)

Niels

Via voorwaardelijke opmaak kun je er niet zorgen dat er geen waardes in een cel komt te staan.
Dit moet via formules gebeuren.
Je kunt via VO er wel voor zorgen dat de kleur van de karakters gelijk is aan de achtergrond kleur.

Dus wat wil je precies?
Zijn de getallen die je laat zien zomaar getallen of zijn het resultaten van formules?

Bedankt voor jullie input?

@ Niels, jouw bijlage is onveranderd!

Het probleem is, zie bijlage dat de formules die Niels mij eerder gaf voor tabblad "Team" kolommen D:E, H:I, LM en T:U pas een gewenst resultaat leveren als de cellen in kolom A of B niet de waarde 0 hebben. Dus als de cellen in kolom A of B de waarde 0 hebben, wil ik dat de corresponderende waarden uit de formules in de kolommen D:E, H:I, LM en T:U, 0 hebben of liever nog, geen waarde.

Gezien de input van Willem waarschijnlijk dus niet met VO.
Is dat op een andere manier mogelijk?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zet de vraag even in een nieuwe thread omdat VO hier niet van toepassing is.

Probleem met IDEX VERGELIJKEN

Het probleem is, zie bijlage dat de formules die Niels mij eerder gaf voor tabblad "Team" kolommen D:E, H:I, LM en T:U pas een gewenst resultaat leveren als de cellen in kolom A of B niet de waarde 0 hebben. Dus als de cellen in kolom A of B de waarde 0 hebben, wil ik dat de corresponderende waarden uit de formules in de kolommen D:E, H:I, LM en T:U, 0 hebben of liever nog, geen waarde.

Gezien de input eerder van Willem waarschijnlijk dus niet met VO.
Is dat op een andere manier mogelijk?

Bijlagen

Waarom een nieuwe vraag geopend, dit hoort bij je vorige vraag.
Mijn bijlage uit vorige post was niet onveranderd, zie VW-opmaak in kolom B.

Dit is waarschijnlijk de formule die je bedoelt.

in D15

Code:
=ALS(A15=0;"";INDEX(Uitwerking!$D$1:$AS$384;VERGELIJKEN($C$6;Uitwerking!$D$1:$D$381;0)+(KOLOM()-4)/4;$A15))

Niels

Vragen even samengevoegd.Lijkt me dat julie beide hier samen mooi uitkomen;)

Dat is hem helemaal.
Excuses voor de nieuwe thread.
Superbedankt Niels :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan