• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb70

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Hoi,

Weet iemand 1 formule in voorwaardelijke opmaak voor onderstaande vraag
Ik heb in cel D4 een tekst staan, indien de tekst hetzelfde is in 1 van de regels in het bereik H44:H59 dan moet D4 een kleur krijgen.

alvast bedankt

Code:
=aantal.als(H44:H59;D4)=1
?

haije,

bedankt voor je reactie, en de formule werkt goed, maar ....., als ik de formule naar D5, D6 en H5 kopieer is gaat het verkeerd en geeft de formule een bereik aan waar het op van toepassing is en kleurt alles mee ondanks dat er in D5 geen tekst staat

Even het bereik vastzetten met het $ teken. Anders graag even een voorbeeldje

bereik in de formule aantal.als staat vast met $, variabele cel veranderd ook mee in de formule naar de cel waartoe ik het kopieer (dus van D4 naar D5), dus so far so good. Allen heeft ie bij de cel waar ik het naar kopieer plotseling als waneer ik op formule bewerken druk in 1x een bereik aantal

Allen heeft ie bij de cel waar ik het naar kopieer plotseling als waneer ik op formule bewerken druk in 1x een bereik aantal
Wat bedoel je met dit stukje. Een voorbeeldje plaatsen werkt toch vaak wat beter.

ik kan begrijpen dat het niet duidelijk was, vandaar nu het vooerbeeld bestand
als er nog vragen zijn hoor ik het graag

Bijlagen

Die formule had ik straks ook gebruikt maar als ik de formule die in de 1e cel staat kopieer dan gaat er iets verkeerd en werkt het niet meer.
Zelfs niet als ik kopieer uit jouw bestand, ik denk dat ik met kopieren iets verkeerd doe, maar weet echt niet wat

las ik de naam in het bereik H45:H58 verander doet de voorwaardelijk opmaak maak het ook niet meer, ook niet in het bestand wat jij poste

Had het verkeerde bestandje gepost.
is ondertussen aangepast in#8

nu werkt het wel, ben alleen wel benieuwd waar ik nu de mist in ben gegaan

bedankt voor je oplossing

Hiermee:
PHP:
=aantal.als(H44:H59;D4)=1
Je hebt jouw uitzendkrachten niet benoemd. En dat zijn er er meer dan één waardoor de VO het oversloeg. Dus vandaar mijn vraag om even een voorbeeldje te posten. Mooi dat het opgelost. En in het vervolg graag direct met een voorbeeldje:)

Mtb,
Bekijk eens de formule in de voorwaardelijke opmaak en op welke cellen die van toepassing is.
De formule aantal als is aangepast naar >=1 gezien uitzendkrachten meerdere keren voorkomt.
het bereik is vastgezet met $ tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan