• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Hallo ik ben een bestand aan het maken waarbij ik met paketen werk. ik wil als ik een bepaald vakje de naam van hget paket invoer dat bepaalde cellen wit worden hoe maak ik dat?

Je geeft zelf het antwoord al: met voorwaardelijke opmaak voor de cellen die je een kleurtje wilt geven.

Om hoeveel (verschillende) pakket namen gaat het?
Het maakt nogal wat uit in de opzet of het om 5 verschillend egaat of 500.

Groeten Marcel

@allexcel

Ik geef niet zelf het antwoord want dat krijg ik juist niet voor elkaar!

@hoogteijling

Het tussen de 5 en 7 pakketen.

Plaats eens een voorbeeldbestandje, dat zal veel duidelijk maken.

Groet,

Joske

Ik ben bezig met een soort cijferlijst op bepaalde stromingen heb je bebaalde vakken niet ik heb hier als voorbeeld de tl stroming die hebben geen handel ik wil dat dus als ik bij paket tl invoer dat die cel verdwijnt of wit word. nu is het een cel in andere bestanden wil ik dat met meerdere cellen of rijen kunnen doen.

Bijlagen

Beste webklus, als je een hele beknopte vraag stelt zonder een specifiek voorbeeldje dan krijg je een kort algemeen antwoord. Niemand hier kan ruiken wat dit "bepaalde vakje" is die "bepaalde cellen" wit moet maken, op hoeveel namen gecontroleerd moet worden, etc. Wat je wilt kan zeker, maar als je zoals Joske ook al voorstelt een voorbeeldbestandje plaatst dan krijg je veel sneller een goede oplossing aangereikt zonder dat we eerst moeten gokken.

Edit: inmiddels iets geplaatst zie ik.
Edit 2: dat voorbeeld en de bijbehorende vraagstelling maakt het voor mij niet duidelijker... Ik haak even af. :confused:

Laatst bewerkt:
ja inmiddels wat geplaatst kun je er wat mee?

Edit 2

Als je bij het vakje paket tl invoerd moeten er een aantal vakjes wit gemaakt worden hoe doe je dat?

Laatst bewerkt:
Ok, 1 poging nog.

Selecteer de cel waarvan het lettertype wit moet worden, in jouw geval dus cel A7 ("Handel").

Bij voorwaardelijke opmaak kies je Nieuwe regel >> Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt. In het invulscherm vul je in:
Code:
=E2="tl"
en daarna druk je op de knop opmaak. Hier stel je bij kleur in dat het lettertype wit moet worden.

Bij voorwaardelijke opmaak zie je de drie varianten. Bij Validatie (lijst) de twee keuzes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan