• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Kan iemand mij de oplossing geven hoe ik in Excel de cijfers in kolom B een andere kleur kan geven bv groen afhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van de letter X in de cellen van kolom
A.
Meer specifiek: In de cellen van kolom A staat een X of de cel is leeg. In kolom B staat een getal of is leeg. Nu wil ik dat het getal in de cel van kolom B groen kleurt op het moment dat de cel op dezelfde regel in kolom A leeg is. Als de cel in kolom A voorzien is met de letter X en de cel in kolom B op dezelfde regel bevat een getal dan wordt het getal rood geprint voor negatieve getallen en zwart voor 0 of positieve getallen.
Kan iemand mij de oplossing aandragen hoe ik zo'n voorwaardelijke opmaak maak? Ik werk met Excel 2007

voor groen
Code:
=ISLEEG(A1)
voor rood
Code:
=EN(A1="x";B1<0)

Plongske je zult wat uitvoeriger moeten antwoorden s.v.p. Uit het antwoord begrijp ik niet welke formules waar moeten worden neergezet. De getallen in kolom B zijn overigens het resultaat van een andere formule in de cellen van kolom B. Gaarne een ietwat uitvoerige uitleg

Dan zal je moeten beginnen met een voorbeeldbestandje te plaatsen.
je vraag gaat over de VO dus dacht ik dat je reeds wist waar de formules te plaatsen.

Met de verwijzing van VenA naar de gratis cursus en de aanwijzing van Plongske en wat eigen inbreng heb ik de VO zoals ik me dat voorgesteld had, kunnen realiseren.
De formule is geworden:
=EN(ISLEEG(A1);ISGETAL(B1)) met opmaak=groen.
Dit werkt uitstekend.
Hiermede is het probleem opgelost.
Heren of misschien Dames hartelijk voor de ondersteuning en de aanwijzingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan