• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omakoekjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
2
Beste,

Ik ben excel bestand aan het maken waarbij ik prijzen van twee winkels vergelijk, de bedoeling is dat de goedkoopste prijs groen wordt en de duurdere rood. De vergelijking vindt plaats in twee rijen naast elkaar. zodra ik de eerste cellen Vw opmaak C3 en D3 gaat dat prima. Alleen het kopiëren naar de cellen eronder C4 D4 etc lijkt niet te lukken. Ook wanneer ik de opmaak mee kopieer. Ik werk met een macbook pro. Help??

groet,

Omakoekjes
 
Ik heb geen ervaring met een MacBook, maar ik zou verwachten dat VO hetzelfde werkt. En dat is: als je een reeks wilt opmaken, dan kun je het beste de cellen selecteren in de (ik ga er maar even vanuit dat je Kolom bedoelt en niet Rij) kolom en dan de formule maken. In de formule typ je dan =C3<D3 en dan bepaal je de opmaak. Als je de opmaak regels bekijkt, zie je over welke range de opmaak werkt. Die range kun je simpel aanpassen door een ander rijnummer in te typen.

Als je een VO maakt op één cel, en je kopieert die naar andere cellen, en je hebt de relativiteit verkeerd staan, wijst de opmaakformule altijd naar dezelfde cellen. En dat is uiteraard niet de bedoeling.
 
Allereerst bedankt,

Ik ondervind toch nog problemen met de opmaak van de VO. Ik snap niet goed wat ik fout doe. ik vul deze formules in: