• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelboy072

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2023
Berichten
8
Beste excellers,

Ik ben tegen een probleempje gelopen. In mijn excel sheet staan medere kolommen met Rate. In deze kolom moet een berekening onstaan. Het is namelijk zo dat wanneer de Kolom rechts daarvan rood is de cel moet verwijzen naar kolom AP(Rate During Licence). Als die kolom naast rate groen is moet die cel verwijzen naar kolom AQ(Rate after licence). De rate links van de Oranje cellen moeten opengelaten worden. Die wordt naderhand handmatig ingevuld. Als in de kolom AR (wordt handmatig ingevoerd) nee staat moet moeten alle cellen in de rij die groen zijn blauw worden (met uitzondering op alle rates die er staan). Als in de kolom Ja staat moet er niks gebeuren.


Om een voorbeeld te geven in de eerste rij (2) staat een datum (kolom AR) die de kleuren in de cellen C t/m Am (Steeds slaat de voorwaardelijke opmaak er 1 over) bepaald. Dan moet er in cel AN2 een rate van 50% staan omdat die cel daarnaast rood is. In diezelfde rij moet er cel B2 100% krijgen omdat C2 groen is. cel S2 (oranje) moet niks in het vakje R2 komen te staan, omdat die Oranje is. Deze wordt naderhand handmatig ingevuld. In de kolom AR worden er handmatig en ja of een nee ingevoerd.
Alvast bedankt!!!

Ik heb er ook een voorbeeld excel sheet bij gevoegd
 

Bijlagen

  • Format verlopen licenties.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 5
  • Format verlopen licenties voorbeeld.xlsx
    17 KB · Weergaven: 4
Dan maar op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan