• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

DoelieJan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2025
Heb een probleem met Voorwaardelijke opmaak namelijk:
Als in een kolom B bijvoorbeeld Test staat dan moet hij in een andere kolom N waar Test staat die bijvoorbeeld Geel maken.
Nu maakt hij het verkeerde cel Geel namelijk in de rij van kolom B in dit geval B12 de cel N12 Geel.
Terwijl in N1 en N6 Test staat dat zou Geel moeten worden.
Zie bestand.
Groetjes DoelieJan

Bijlagen

Wat is de relatie tussen cel B12 en N1 en N6?
Als N1 en N6 gekleurd moeten worden dan heeft dit dus niets met B12 te maken.

Dank je emailds, bij Test werkt het maar het met bv met het getal 539 doet werkt het niet.

Voor mij een volledige onduidelijke vraag stelling.
Hoezo noem je nu weer 539
Straks is het weer 918 of 568 om maar willekeurig iets te noemen.
Nogmaals wat is de relatie tussen kolom B en kolom N die de kleuring moet geven.

De relatie is de volgende omdat kolom B uitbreidt, wil ik graag zien in komon N als de nummer daar genoemd zijn dat ik kan zien wat dat die vernoemt zijn.

emields, hier kan ik al wat mee.
Maar wil het eigelijk niet op zoeken doen.

Even voor ik dit weekend weg ben t.a.v. de relatie tussen kolom B en N.
Als in kolom B de waarde van Kolom N voorkomt dan moet hij Geel gekleurd worden in kolom N. Dan kan ik in 1 oog opslag zien welke Tractie nog vrij is. Zodat ik voorkom dat ik een Tractie er dubbel inzet.
Ik hoop dat ik de relatie tussen deze 2 kolomen nu genoeg duidelijk heb gemaakt.

Even nog ik gebruik Helpme zins kort ben dus pas bezig met Helpme. Mijn vraag is hoe kan ik zo snel mogelijk bij mijn eigen vraag en antwoorden komen?

Als er geen verdere vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.

Als er geen verdere vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
emields, toch nog een vraagje. Maar dat gaat over Filter range. De bedoeling is het filter in kolom A de Range heeft van A2 t/m A16. Filteren op celkleur met geen opvulling. Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

1. verwijder bestaande filter
2. voeg lege regel toe op rij 17
3. selecteer A1 en kies voor gegevens > filter

Haije, bedankt voor je reactie. De oplossijng is simpel. Maar bestaat er ook een mogelijkheid tot filter range zonder VBA te gebruiken?

Haije, bedankt voor je reactie. De oplossijng is simpel. Maar bestaat er ook een mogelijkheid tot filter range zonder VBA te gebruiken?
Hoe bedoel je? In jouw bijlage zie ik geen VBA

Haije, dat klopt ik snap zelf VBA, maar er zijn andere die ik nog niet zover kan krijgen dat ze Macro's toestaan moeten instellen vandaar dat ik gekozen heb voor een platte excel bestand.

Maar dan nog snap ik je vraag niet

Terug
Bovenaan Onderaan