Voorwaardelijke vulling

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanswe

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Ik heb in een query de volgende definitie gemaakt:
Color: "Decoration on this item : " & [Items_ite]![Ite_color] & Chr(13) & Chr(10)
Hoe zorg ik er voor dat het query veld Color niet gevild wordt (dus "") als het tabel veld [Items_ite]![Ite_color] gevuld is met een nul (nummeriek veld) anders moet er wel "Decoration on this item : " & [Items_ite]![Ite_color] & Chr(13) & Chr(10) in komen staan.
Zie ook mijn andere vraag "Vet afdrukken"

Pas de formule als volgt aan:

Color: IIf([Items_ite]![Ite_color] Is Null;"";"Decoration on this item : " & [Items_ite]![Ite_color] & Chr(13) & Chr(10))

Aangedragen oplossing

De aangedragen oplossing Color: IIf([Items_ite]![Ite_color] Is Null;"";"Decoration on this item : " & [Items_ite]![Ite_color] & Chr(13) & Chr(10)) werkt niet, want er komt dan te staan: "Decoration on this item : 0"
Wat wel werkt is Color: IIf([Items_ite]![Ite_color] <> 0;"Decoration on this item : " & [Items_ite]![Ite_color] & Chr(13) & Chr(10);"") .
Bedankt voor de aanzet in de goed richting

Ik las een l teveelll in nulllll ;)
Je hebt helemaal gelijk, 0 <> Null

Null uitvraging

Uit mijn verre programmeurs verleden weet ik dat het gevaarlijk is om een leveranciers afhankelijke uitvraging te maken. Krijgt Microsoft het op zijn heupen en wijzigt zij de protocollen, moet men niet vreemd opkijken dat de waarde NULL een andere betekenis krijgt zoals waarde 0 en een leeg veld.
0 is 0 en zal altijd 0 blijven, met uitzondering als je naar China gaat want daar wordt het 零
Ik heb 26 talen geleerd in de afgelopen 40 jaar, en jammer genoeg komt daat nu VB bij, en heb al zo vaak protocollen zien wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan