Voorwaarden in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Allo,
ik wil nog eens beroep doen op jullie ervaring.
Ik maak een db met personen, die ofwel medewerkers (MED) of een andere functie (VAG of BEG) hebben.
Nu wil voor iedere persoon een badge maken. In het formulier moet een keuze gemaakt worden tussen MED of VAG. Ik heb een tekstvak gemaakt dat de waarde van het groepsvak onthoudt. 1 wordt MED, 2 wordt <> MED.
Nu wordt deze waarde in de query overgenomen, t.t.z. Type = [Forms]![frmNaamkaartjesVAGMED]![txtKader]. Wanneer de waarde "MED" is wordt de query uitgevoerd, bij optie 2 is het resultaat blanco.
Hoe lost ik dat op?

Jeff

Ik zie liever hoe de query er uit ziet :)

Een onscherp plaatje zegt nog steeds niet zoveel.... Je hebt een knop SQL, onder de eerste knop <Weergeven>. Daar kun je de code vandaan halen.

Hallo

Thanks voor de snelle reactie. Heb alweer iets bijgeleerd.
Is het dit wat je wou?
SELECT tblArchiefAll.*, [Famnaam] & " " & [txtVoornaam] AS txtNaam, IIf([Roepnaam]<>"",[Roepnaam],[Voornaam]) AS TxtVoornaam, tblArchiefAll.SoloPrint
FROM (tblArchiefAll LEFT JOIN tblKamerType ON tblArchiefAll.WYZE_OVERN = tblKamerType.KamerL) LEFT JOIN tblReizen ON (tblArchiefAll.REISSOORT = tblReizen.REISSOORT) AND (tblArchiefAll.REISJAAR = tblReizen.REISJAAR)
WHERE (((tblArchiefAll.SoloPrint)=-1) AND ((tblArchiefAll.REISJAAR)=[Forms]![frmMainmenu]![txtJaar]) AND ((tblArchiefAll.REISSOORT)=[Forms]![frmMainmenu]![txtSoort]) AND ((tblArchiefAll.TYPE_DEELN)=[Forms]![frmNaamkaartjesSolo]![txtKader]))
ORDER BY tblArchiefAll.FamNaam;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan