Hallo,
Ik ben kredietmakelaar en ben momenteel een online aanvraagformulier aan het bouwen.
Voor de berekening van de maandelijkse aflossing heb ik het volgend scriptje geschreven
de gerbuiker kan het gewenst kapitaal en looptijd ingeven via
Nu is mijn vraag : Hoe kan ik de elementen van de pull down menu in functie brengen met het ingegeven kapitaal ?
concreet : bij een kapitaal van 2500€ kan je maximaal op 24 maanden terugbetalen dus de keuze die je hebt is (12,24) . bij een kapitaal van 3700 eur is het maximaal 30 maanden dus de keuze die je hebt moet nu ( 12.24,30 zijn ) bij 5600 is het (12,24,30,36) enzovoort.
dit is mijn eerste post op een forum , dus mijn excuses voor bepaalde vormfouten
Ik ben kredietmakelaar en ben momenteel een online aanvraagformulier aan het bouwen.
Voor de berekening van de maandelijkse aflossing heb ik het volgend scriptje geschreven
Code:
<script type="text/javascript"> //berekeningsscript
function telOp()
{
var kapitaal=parseFloat(document.getElementById("getal1").value);
var looptijd=parseFloat(document.getElementById("getal2").value);
var mkp=Math.pow(1.1175,parseFloat(1/12))-1 ;
var maandaflossing=(kapitaal*mkp)/(1-Math.pow(1+mkp,-looptijd))
document.getElementById("uitkomst").value=roundNumber(maandaflossing,2);
}
</script>
de gerbuiker kan het gewenst kapitaal en looptijd ingeven via
HTML:
<input type="text" id="getal1"> //tekstveld voor ingave kapitaal
<select name="getal2"><option value="12">12<option value="24">24 // pull down menu voor ingave looptijd
Nu is mijn vraag : Hoe kan ik de elementen van de pull down menu in functie brengen met het ingegeven kapitaal ?
concreet : bij een kapitaal van 2500€ kan je maximaal op 24 maanden terugbetalen dus de keuze die je hebt is (12,24) . bij een kapitaal van 3700 eur is het maximaal 30 maanden dus de keuze die je hebt moet nu ( 12.24,30 zijn ) bij 5600 is het (12,24,30,36) enzovoort.
dit is mijn eerste post op een forum , dus mijn excuses voor bepaalde vormfouten