• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarden stellen aan drop-down lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rockanjenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2013
Berichten
3
Allereerst een fijne Kerst iedereen!

Ik heb het volgende probleem: voor een Excel bestand wil ik aan de hand van de uitkomst van een drop-down lijst een getal laten verschijnen in een nu nog lege cel. Aan de hand van printscreens zal ik het wat verduidelijken.

Nu ziet mijn bestand er zo uit:
Excelbestand leeg.png

In cel G4 heb ik een lijst gemaatk bestaande uit de opties "leeg", "Ja" of "Nee". Nu is het zo dat ik aan de hand van de uitkomst van deze cel het getal van E4 of H4 in cel I4 wil tonen. Oftewel: wanneer in de lijst "Ja" verschijnt, moet in kolom "Resultaat" het getal 10,80 komen te staan. Wanneer in de lijst "Nee" verschijnt, moet in kolom "Resultaat" het getal -5 komen te staan, omdat ik het dan als verlies moet rekenen. Via dit bestand wil ik namelijk bijhouden of ik winst of verlies draai met Unibet ;)

Voorbeeld bij "Ja"
Excelbestand met Ja.png

Voorbeeld bij "Nee"
Excelbestand met Nee.png

In deze voorbeelden heb ik nu met de hand de getallen ingevuld, maar ik wil dit dus automatisch laten gebeuren. In een ander tabblad houd ik een overzicht met het totale winst/verlies bestand.

Jullie zouden me enorm helpen als iemand hier een antwoord op heeft!
 
Dit is geen fotoclub!
Zou je die moeite willen doen om een en ander in een bestandje te zetten?
 
Gebruik deze formule eens in I4:

Code:
=ALS($G$4="Ja";$H$4;ALS($G$4="Nee";$E$4*-1;""))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan