• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaarden voor invullen kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
In een kasboek (dat ik met hulp van dit forum steeds 'leuker' maak) heb ik een kolom die alleen ingevuld mag worden als in een anderen kolom (op dezelfde regel) een bepaald getal staat (in dit geval boeknummer 1100). Dit is nl. hjet boeknummer van contributiebedragen.
Als dit getal er dus staat moet in een andere kolom hety betalingskenmerk ingevuld worden. Aan de hand van dit kenmerk wordt dan in een ander werkblad gezocht naar de voor- en achternaam van het betreffende lid. De voor- en achternaam worden dan in de kolom "omschrijving" van het kasboek tabblad ingevuld.
Mijn vraag is eigenlijk of je, afhankelijk van het boeknummer dat wordt ingevuld kan aangeven dat de andere kolom (betalingskenmerk) ook ingevuld moet worden.
Als het boeknummer dus niet gelijk is aan 1100, dan mag/kan er in de kolom betalingskenmerk niets ingevuld worden en moet/mag de kolom 'omschrijving' handmatig ingevuld worden.
Probleem is dan eigenlijk dat in de kolom 'omschrijving' al een formule staat die gegevens neerzet als het boeknummer wel 1100 is.

Bijgevoegd een voorbeeldje met opmerkingen.

Bijlagen

Mijn vraag is eigenlijk of je, afhankelijk van het boeknummer dat wordt ingevuld kan aangeven dat de andere kolom (betalingskenmerk) ook ingevuld moet worden.
Als het boeknummer dus niet gelijk is aan 1100, dan mag/kan er in de kolom betalingskenmerk niets ingevuld worden en moet/mag de kolom 'omschrijving' handmatig ingevuld worden.
Probleem is dan eigenlijk dat in de kolom 'omschrijving' al een formule staat die gegevens neerzet als het boeknummer wel 1100 is.

je kan niet én een formule hebben, én zelf gegevens invullen. Het is 1 van beide.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan