• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardselijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoge

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik ben op zoek naar het volgende;

is het mogelijk een cel indien aan 2 criteria voldoet, door middel van voorwaardelijke opmaak op twee manieren op te maken.

stel in een kalender worden alle feestdagen geel gekleurd. Indien er op een feestdag gewerkt wordt wil ik graag dat de cel bv streepjes, punten of een symbool krijgt. Of omgekeerd mag ook.
Maw ik wil graag zien dat het een feestdag is en tevens zichtbaar maken als er op een dergelijke dag gewerkt wordt. Alle cellen worden weergegeven als datum.
Ik gebruik office 2007

bedankt voor de reactie. Ik zie nog niet precies hoe ik het verder in moet vullen, maar ik ga er verder mee aan de slag. Zie bijlage

stel in een kalender worden alle feestdagen geel gekleurd. Indien er op een feestdag gewerkt wordt wil ik graag dat de cel bv streepjes, punten of een symbool krijgt. Of omgekeerd mag ook. Maw ik wil graag zien dat het een feestdag is en tevens zichtbaar maken als er op een dergelijke dag gewerkt wordt. Alle cellen worden weergegeven als datum. Ik gebruik office 2007
Ten eerste moet dan in je bestand ergens vermeld staan (een lijstje) welke dagen als feestdag worden aangemerkt. En ten tweede moet dan bekend zijn hoe je in je blad aanduidt of er wel of niet gewerkt is. Pas als dat bekend is, kan een gericht antwoord worden gegeven. Natuurlijk verdient het aanbeveling (maar dat zou je kunnen en moeten weten) om een voorbeeldbestand bij je vraag te plaatsen.

Het voorbeeld van Niels iets anders ingevuld.

Alleen feestdag:
Code:
=NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($C$2;$A$2:$A$17;1;0)))
Een feestelijke werkdag:
Code:
=EN(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C2;$A$2:$A$17;1;0)));NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($C$2;$B$2:$B$17;1;0))))
Gebruik steeds dezelfde achtergrondkleur alleen bij een werkdag met een patroon.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan