• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaarlijke opmaak excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeeVrVe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
hallo,

met behulp van een op internet gevonden kalenderbestand wil ik graag een organizer maken waarbij ook de regel achter de datum/weekdag gekleurd wordt voor de zaterdag en de zondag en dat die kleur automatisch mee wijzigt als het jaar wijzigt dus zaterdag en zondag op een andere dag vallen. ben al een behoorlijke poos aan het knutselen maar het lukt niet, de cel blijft wit of de bepaalde kleur komt achter een verkeerde datum.
het is de bedoeling dat de tekstkolommen dezelfde kleur krijgen als de cel ervoor

(het is voor het eerst dat ik zowieso op een forum een vraag stel dus mocht ik niet duidelijk genoeg zijn (uitleggen is niet mijn sterkste kant) dan mijn excuses en zal ik mijn best doen duidelijker te zijn)

ik wacht in spanning af.

DeeVrVe

Probeer het eens met :
Code:
=WEEKDAG(A1;2)<3

Hierbij wordt gekeken naar het weekdag nummer. In A1 staat in dit voorbeeld de datum. :thumb:

dank voor de snelle reactie,

deze bestanden heb ik inderdaad ook al op internet gevonden en de tips geprobeerd, maar dat lukte niet. ik denk zelf dat er in de datumkolom iets fout zit, kan alleen het bijbehorende voorbeeldbestand niet zo gauw online erbij krijgen zodat mijn vraag wat duidelijker wordt.

Beste DeeVrVe ;)

Is het bestand groter dan 100Kb, dan moet je het zippen of rarren.

Of ga naar mijn bestand.nl en plaats het daar, met hier een link.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste DeeVrVe ;)

Hier zijn we niet veel mee hoor.
Er zijn koppelingen aan het bestand toegevoegd, nl:

='C:\desiree\voorbeelden-uitleg excel\[KALENDER1.XLS]Feestdagen'!$A$2:$B$12

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan