Vorige biosinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
ik heb een tijd geleden mijn bios geflashed en sindsdien start mijn pc niet automatisch op, eerst moet ik op F1 klikken om door te gaan, dan moet ik de optie windows xp kiezen en dan is hij vertrokken...

ik had nooit aan die bios moeten komen daar ik eigenlijk nooit problemen heb gekend.. was eigenlijk gewoon om maar eens te proberen.
hoe kan ik nu terug naar de oude/goede instellingen?

Kan je in je BIOS komen? bijvoorbeeld door op 'del' te drukkken, als dat kan druk je op "Restore Settings Default' Of zoiets dergelijks

:thumb:

nee, ik kan ook helemaal niet in mijn bios komen:confused:

Zie je tijdens het opstarten dan niet iest staan van "Press Del " of "Press ESC"?

Wat heb je al gedaan om in je BIOS te komen?

En ja, wij waarschuwen veel op Helpmij om niet aan je BIOS te komen cq te flashen maar helaas bereiken we daar niet iedereen mee. Maar dit terzijde.

Na het flashen wel het Bios gereset dmv de CMOS-Clear jumper of door de batterij er voor een minuut of 10 á 20 er af te halen?

Als je die melding krijgt(F1) staat daar dan niet een optie om het Bios in te gaan en voor "Save & exit" te kiezen?

ik krijg de melding om op F1 te klikken om verder te gaan of klik DEL voor bios.
als ik dit doe dan verschijnt er een zwart scherm met linksboven een flikkerend liggend streepje, heb ongeveer 5min gewacht maar het blijft gewoon flikkeren en verder gebeurt er niets. ik kan dus niet in mijn bios.

dat met het cmos batterij heb ik nog niet geprobeerd, wat gebeurd er als ik dit doe?

dan geef je een soort van harde reset aan het bios.

grt dvbarneveld

*knip*
[Mod edit]link verwijderd botst met de huisregels.[/Mod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
die dr in jou geval niet meer is :evil:

[Mod edit] Dit slaat werkelijk nergens op:evil:[/Mod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de batterij er uithaald, reset je het Bios naar de fabrieks instellingen.:)

sorry crash ik dacht dat dat geen wat ik had geschreven ook wel klopte, maar jij als moderator zal wel gelijk hebben....

grt dvbarneveld

Hallo

Volgens mij dien je de betrokken p.c. opnieuw te "flashen" , uiteraard nu wel met de korrekte b.i.o.s. voor het betrokken motherboard ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan