vorige eigenaar phone blijft spoken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Berichten
302
Hallo,

Zit met een punt.........heb een htc desire A8181 van iemand gekregen. En deze werkt prima.

Op een ding na............ik tik bij titel..spoken.......want ik heb al van alles geprobeerd.

Maar, blijf steeds driehoekje met uitroepteken ontvangen.......met de mededeling dat er een fout bij aanmelding is.
en wel aanmelding m.b.t. vorige eigenaar. Zijn gebruikersnaam van google account komt in beeld.

Dit terwijl account opgeheven is.

als ik nou bij instelling naar accountsynchroniseren enz ga...........dan zie ik mijn account actief, die van vorige eigenaar staat er nog steeds bij.

Klik ik op verwijderen komt volgende in beeld.

Dit account is vereist voor bepaalde toepassingen. Je kunt het alleen verwijderen door de standaardintellingen van de telefoon te herstellen ( hierdoor werden alle persoonlijke gegevens verwijderd)

Dit kan worden gedaan via Instellingen bij Privacy.


Nou wil ik dat best proberen maar kan Privacy niet vinden. Ook niet via gebruiksaanwijzing..................komt gewoon niet tevoorschijn.

Je zou zeggen.............laat staan dat driehoekje............staat niet in de weg. Dat klopt, maar het punt is, dat er pingeltjes blijven komen.
En dat is niet fijn midden in de nacht. Heb telefoon al op alleen trillen gezet..........maar stel dat iemand me nodig heeft midden in de nacht. Dan hoor ik dat niet.

Het is ons enige bereik, heb geen vaste telefoon meer.

Hoop dat iemand een oplossing weet....

mvrg wvm
 
probeer toch maar eens: telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen
waarschijnlijk je zult alleen alle app's verliezen, niet de bestanden op je sim-kaart, sd-kaart enz.
 
Terug naar fabrieksinstellingen is inderdaad de enige manier om de koppeling tussen htc en een Google/Gmail account om zeep te helpen.

Tijs.
 
Aan die optie heb ik ook al gedacht...........maar wilde een back-up maken en dat moet ook via dat Privacy-gebeuren , wat ik niet vinden kan.

Bovendien als ik back-up maak.....neem ik dat ´spookje´ dan ook weer niet mee....
 
De software van HTC (HTC Sync biedt maar bepaalde dingen die je kunt backuppen. Verdiep je er even in wat je er wel en niet mee kunt en denk ook even na wat je nu ondertussen op de HTC gezet hebt (contactpersonen, website favorieten, apps etc.)

Koppeling is weg als je de HTC teruggezet hebt naar fabrieksinstellingen.

Tijs.
 
Als ik nou phone op comp aansluit...........dan kan ik alles zien van phone.............als ik dat nou allemaal copieer en in een map op comp zet..............
Kan ik na harde reset, weer alles terugzetten...???

Is het dan mogelijk, dat al het oude het weer doet ?
 
Dat is niet goed (genoeg), lijkt me. Wacht wat anderen er nog van zeggen

Ik zou zelf alles backuppen m.b.v. zowel HTC Sync als via Verkenner.
Dan na terugzetten van fabrieksinstellingen je mail etc. gaan inrichten en dan via HTC Sync spullen terugzetten. [Zoals gezegd verwacht ik niets nuttigs van Verkenner, behalve voor foto's op de SD-kaart, maar horen zowiezo niet te verdwijnen met terugzetten naar fabrieksinstellingen.]

Tijs.
 
oke...heb t wel al gecopieerd.............altijd handig...

Als ik terugzet naar fabriekinstellingen, dan ga ik toch ff naar telfortwinkel...........want ik ben niet zo goed, dat ik de instellingen van internet helemaal goed doe.

Nu ook daar laten doen............toen had zelfs een van hen vergeten om iets aan te vinken, dus weer terug.......

Kijk, als zij al dingen vergeten, hoe moet ik het dan als leek er vanaf brengen....
 
Erg vervelend dat de telfort winkel blijkbaar niet op de hoogte is hoe een HTC toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen (of er niet aan gedacht heeft).
Overigens is het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet ingewikkeld. Zie deze link.

Tijs.
 
Nee, ik ben nog niet voor terug naar fabrieksinstellingen naar die winkel geweest.......

Ben daar geweest, omdat internet niet goed wilde lopen.......toen hebben ze dingen ingesteld. Thuis gekomen, deed internet het nog niet. Weer terug, waren ze vergeten om nog een vinkie aan te zetten.

Daarom........als het terug is naar fabrieksinstellingen, weet ik niet hoe internet weer op te starten............dus zal ik er weer naar toe moeten gaan.
 
Internet is niet moeilijk:
Klik op het rastertje op het beginscherm -> blader naar Instellingen -> blader naar "Draadloos en netwerken" (of zoiets)
Zet Wifi aan en kies de juiste verbinding.

Overigens kan het zijn dat je, na terugzetten naar fabrieksinstellingen, automatisch al gevraagd wordt naar je Wifi netwerk (ik weet dat niet zeker).

Tijs.
 
YES!!!!!! Tis gelukt:D:thumb::d .......was wel spannend...........en hij werkt.

Bedankt voor de steun van jullie...............daardoor durfde ik het aan...:thumb:

mvgr wvm
 
Fijn dat het geholpen heeft.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan