• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vorige regels in tabel krijgen verkeerde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Als ik in bijgaande tabel op de volgende rij in A een datum invoeg en in B een getal, dan moet de formule in F het gemiddelde uitrekenen t/m die kolom. Nu krijg je steeds dat het gemiddelde t/m de laatst ingevulde rij verschijnt. Ik krijg dat niet gefikst en dacht dat met een macro op te lossen, maar ook deze werkt niet.

Het mooiste zou zijn als de macro overbodig is. Wat mankeert er aan de tabel?

Bijlagen

Helaas kan ik je niet volgen Rob.

Wat ik bedoel is dat als ik rij 15 invul, ik op rij 14 het gemiddelde t/m rij 14 wil zien. Nu zie je daar ook t/m rij 15.

Bij mij niet Rob.
Deze formule staat in F14, en blijft zo nadat ik een rij 15 heb toegevoegd.
Code:
=ALS(EN($A14>0;$B14>0);AFRONDEN(GEMIDDELDE($B$2:B14);2);"")

Welliswaar staat er wel een foutje in F13.
Het loopt allemaal goed vanaf F2 t/m F12.
In F13 staat B2:B14, terwijl dit B2:B13 moet zijn.

Zit daar je gezochte fout ?

Maak er een "indirect-formule" van
=IF(AND($A2>0;$B2>0);ROUND(AVERAGE(INDIRECT("$B$2:B"&ROW()));2);"")

@HSV:
Harry,

Klopt. Daar ergens ging het fout en dat betekende dat ik na iedere invoer die kolom vanaf iets hoger door kopieerde.

@popipipo:
Willem,

Stom van mij: Hier heb ik nooit aan gedacht. Ik heb hem in mijn origineel ingevoerd en hoop dat het daarmee opgelost is. De macro verwijder ik in ieder geval. Thnx.

Stom van mij:

Ik vind dit allerminst stom.
We zijn in dit forum om elkaar te helpen en de tunnelvisie te doorbreken.

Oké. Voor andere vragen was ik misschien ook hiermee gekomen, maar zag dit voor deze vraag niet. Inderdaad, tunnelvisie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan