vorige versie ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

FRANK RALF

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2002
Hallo,

Ik heb Windows Vista Home Premium maar op de harde schijf ontbreekt “vorige versie”.
Zie foto. Hoe kan ik de “vorige versie” boven bijkregen?
Graag hulp.

Groetjes Frank Ralf ;)

Bijlagen

• Fragment.jpg
    Fragment.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 49
Hmm, lijkt gefotoshopt... Is namelijk geen standaard Windows-meldingen font, zeker niet met die slagschaduw.

Hmm, lijkt gefotoshopt... Is namelijk geen standaard Windows-meldingen font, zeker niet met die slagschaduw.

ik denk dat hij/zij dat er zelf bijgeschreven heeft hoor :P
althans, het zou stom zijn moest je niet weten dat dat geen optie/knop is van windows hé ;)

Ik heb ook eens gekeken bij de eigenschappen maar ik heb ook niets zoals " een knop voor de vorige versie hoor" (heb ook een acer) ik begrijp trouwens niet wat je ermee wilt aanvangen.

Kan je je probleem misschien even wat beter proberen uit te leggen/ anders te verwoorden?

Hallo,
Dank voor jullie antwoorden. De “vorige versies” gaan samen met het systeeemherstel
en schaduwcopieen en die werken bij mij ook niet. Als ik een backup doe word er een systeemherstelpunt aangemaakt maar die is de volgende dag al weer weg. Dus ik heb geen herstelpunten van de vorige dagen.

Groetjes Frank Ralf ;)

Bijlagen

• Fragment_2.jpg
    Fragment_2.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 33
oh, de vorige versies van systeemherstel... :P
nu is het wat duidelijker :P
Het zou misschien makkelijk op te lossen zijn door een herstelpunt terug te zetten maar "hilarisch genoeg" :P gaat dit nu niet ;)

Heb je ook geen aanpassingen gedaan aan je syteemherstel?
de grootte die systeemherstel mag innemen verkleind bijvoorbeeld?

als je de windows clean up wizard gebruikt kan je namelijk ook herstelpunten verwijderen.
andere cleaners die je gebruikt(zoals ccleaner bijvoorbeeld al kan deze volgens mij geen herstelpunten verwijderen)

1ding begrijp ik nog niet goed:
Als ik een backup doe word er een systeemherstelpunt aangemaakt

Je hebt dus ook een backup gemaakt of heb ik dat fout?

Hallo,;)
Ik heb nog geen aanpassingen aan het systeemherstel gedaan en op de schijf C en D is
er nog genoeg schijfruimte (denk ik doch).:rolleyes:
En een ccleaner gebruik ik niet. Clean up heb ik ook nog niet gedaan.
Ik maak nu alle dagen een back-up om zeker te zijn maar een herstelpunt is wel gemakkelijker en neemt niet zoveel schijfruimte in beslag.

Groetjes Frank Ralf ;)

Ik heb even wat opzoekwerk gedaan en ben "vorige versies herstellen" hier tegengekomen(daar staat bij schaduwkopieën niet bestaat in vista (home) premium en basic. dus alleen maar voor business en ultimate is.
Die optie valt dus allesinds niet te herstellen op je pc / laptop met vista home premium ik heb trouwens ook maar home premium.

Maar systeemherstel zou wel moeten werken...
Heb je al eens het command sfc /scannow uitgevoerd?

er zou ook ergens een command zijn om de instellingen van je systeemherstel te bekijken maar ik kan het niet vinden na enige tijd zoeken :confused:

Hallo,

Dank voor je bericht. Nu weet ik doch al iets meer.
Als ik een “sfc /scannow” uitvoer, wat gebeurt er dan?:confused:
Ik moet misschien over nadenken, om een upgrade naar vista ultimate?
Zullen dan eventueel de problemen opgelost zijn?

Groetjes Frank Ralf

sfc /scannow is een command van windows zelf dat foute bestanden opspoort en deze dan tracht te repareren.

Misschien repareert het jouw systeemherstel dan ook wel automatisch.

Een upgrade naar ultimate? ja, dan zou je in ieder geval de optie schaduwkopiën hebben zoals je eerst wenste maar systeemherstel zal niet verschillend zijn in home premium dan in ultimate hoor...

Als je gewoon naar ultimate zal upgraden betwijfel ik of je systeemhestel vanzelf gerepareerd zal zijn al kan het wel maar als je dan van plan was ultimate volledig opnieuw te installeren zal het wel opgelost zijn, zo ook met home premium maar ik denk niet dat dat iets is wat je zo graag zou uitvoeren hé, een herinstallatie??? :confused:

EDIT: Ik heb gevonden waar ik naar op zoek was.
Het gaat dus om te controleren hoeveel er momenteel van schijfruimte gebruikt wordt voor systeemherstel.
Voor dit command eens uit: "vssadmin list shadowstorage" (zonder aanhalingstekens) plaats dan even het resultaat hier met een screenshot

Laatst bewerkt:
Hallo,:)

Ik heb “sfc/scannow” en “vssadmin list shadowstorage” zonder aanhalingstekens uitgevoerd.
Er was maar op een fractie van een seconde iets zwart te zien en het was weer weg :evil:dus ik kan gen sceenshot laten zien en ik hoop dat het nu repareert is.
Als het ok is laat ik iets weten.;)

Groetjes Frank Ralf

sfc /scannow heb ik geen screenshot van nodig maar "vssadmin list shadowstorage" daarvoor moet je eerst een opdrachtprompt voor openen als administrator en dan het command ingeven.
dus niet gewoon in uitvoeren.

Ik zou hetzelfde ook maar eens doen voor sfc /scannow want ik vrees dat dat command ook niet echt zal uitgevoerd zijn :S
Bij sfc /scannow zou er een proces moeten verlopen (zichtbaar dat tot 100% gaat en dan kan je het afsluiten)

Sorry, maar ik ga niet graag in het BIOS ingrijpen.:evil:
Ik doe nu alle dagen een back-up en misschien bestaat
er nog een andere oplossing?:rolleyes:

Groetjes Frank Ralf

Sorry, maar ik ga niet graag in het BIOS ingrijpen.:evil:
Ik doe nu alle dagen een back-up en misschien bestaat
er nog een andere oplossing?:rolleyes:

Groetjes Frank Ralf

:confused: wat heb ik gezegd over aanpassen in het bios??? :confused:

Hallo,;)

Sorry, maar ik dacht ik zit in het bios.
Ik heb juist “vssadmin list shadowstorage” uitgevoerd en hier is het resultaat.
Nogmaals sorry maar ik ken daar niks van.:rolleyes:

Groeten Frank Ralf

Bijlagen

• Fragment.jpg
    Fragment.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 22
ik begrijp nog altijd niet hoe je met je gedachten bij het bios terechtkwam maar laten we het daarbij laten ;)

Ok, het resultaat dan dat command is simpel.
Of je bent niet aangemeld als adminstrator Of je hebt de opdrachtprompt niet uitgevoerd als administrator ;)

ik zal het dan proberen iets beter uit te leggen... :thumb:
(ik veronderstel dat je de enigste gebruiker van van de pc of dat je toch allesinds als eerste een account zal aangemaakt hebben met alle rechten)--> dit zal niet zo belangrijk zijn denk ik maar...

Wat je dan als stappenplan moet volgen is dit:
-start
-alle programma's
-bureau accesoiresp
-dan opdrachprompt (met rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor uitvoeren als administrator)

daarna typ je gewoon weer "vssadmin list shadowstorage"

Nu heb ik het zo gedaan:

-start
-alle programma's
-bureau accesoiresp
-dan opdrachprompt (met rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor uitvoeren als administrator)
En hier is het resultaat:;)

Het is voor mij nog altijd chinees.:rolleyes:

Groetjes Frank Ralf ;)

Bijlagen

• Fragment_2.jpg
    Fragment_2.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 25
voor alle duidelijkheid, ik ben alleen nog maar aan het proberen om je systeemherstel te repareren (ik denk toch dat dat is wat je nog wilt :P)

hetgeen dus te maken heeft met schaduwkopieën en herstellen van de vorige versies kan dus niet hersteld worden aangezien je home premium hebt (de uitleg die ik gegeven had in de link in mijn post nr #7)
Dit maar gewoon maar even voor de duidelijkheid in de hoop dat alles iets minder chinees lijkt :P

Ok, dan gaan we verder op je screenshot.
Dat is wat ik moest bekomen van resultaat :thumb:
Op je pc is 11Gb en nog een beetje vrijgemaakt voor herstelpunten maar voor zover ik weet is er momenteel maar 1 herstelpunt aanwezig. (kan je dat even controleren door systeemherstel op te starten en handmatig een herstelpunt te kiezen en dan even te melden uit hoeveel herstelpunten je kan kiezen)

Staat er maar 1, maak dan eens even handmatig met een aantal herstelpunten aan (benoem ze 1, 2 en 3 bijvoorbeeld)
Start dan eens opnieuw op of hoe dan ook dat die herstelpunten verdwijnen en kijk eens of al die herstelpunten nu nog allemaal aanwezig zijn...

Mag ik ook even vragen hoe groot je harde (c-schijf waarschijnlijk waar vista op geinstalleerd staat) die precies is en hoeveel vrije ruimte er nog precies over is na het maken van die herstelpunten?

Laatst bewerkt:

Er werd automatisch een herstelpunt gemaakt (back-up herstelpunt).
Ik heb er nog 3 handmatig gemaakt. Zie foto:
Daarna de computer herstart en zij zijn verdwenen.Zie foto:
Harde schijf C en D zie foto:

Groetjes Frank Ralf :)

Bijlagen

• Fragment_3.jpg
    Fragment_3.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 22
  • Fragment_4.jpg
    Fragment_4.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 20
  • Fragment_5.jpg
    Fragment_5.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 19
Hallo!

Dus alle herstelpunten waren verdwenen na het heropstarten?
inclusief het herstelpunt van de backup?

Sorry om het je te zeggen maar ik was nog een klein dingetje vergeten te melden.
Na het aanmaken van die herstelpunten had ik ook graag een resultaat gezien van het command "vssadmin list shadowstorage" maar ben dit vergeten te zeggen:confused:

zou je nogmaals enkele herstelpunten willen aanmaken en daar dan nogmaals het resultaat van willen tonen?

Ja alle herstelpunten waren verdwenen na het heropstarten en
inclusief het herstelpunt van de backup.

Hier zijn de resultaten:
Groetjes

Bijlagen

• Fragment_6.jpg
    Fragment_6.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 20
  • Fragment_7.jpg
    Fragment_7.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.