vorige versie ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo weer :P

Er is 1 ding waar men verstand niet bij kan(wel, meerdere dingen eigenlijk maar bij jouw probleem momenteel 1 :P)
Toen je de eerste keer vssadmin list... uitvoerde kreeg je maar 1 resultaat van de schijfruimte en dergelijke die er werd ingenomen door systeemherstel.
Wat ik echter toen niet gemerkt had de eerste keer is dat het de gegevens waren van jouw d-schijf/parititie
Wanneer je nu weer dat command(vssadmin list Bla bla bla ) hebt uitgevoerd dan zie ik nu de gegevens van je C: & D: partities.
De vraag is dan simpel :P namelijk...
Had je even met de systeemherstelvinkjes zitten spelen dus dat van de c-schijf uitgevinkt of weet(is die mogenlijkheid er geweest, als kleine test ofzo, weet ik veel :P) of ben je er ook niet aangekomen en is het voor jou ook een raadsel als je zo'n beetje begrijpt wat ik bedoel ;)

Hoe dan ook, ik zou eens iets willen proberen. (de volledige uitleg staat hier)
Dat is om je systeemherstelruimte te verkleinen.
Ik weet het dat is niet echt waar je naar op zoek ben maar het is wel eens iets wat je kan proberen om je systeemherstel weer een goede instelling te geven ofzo.

Voer dan dit uit: vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c: /maxsize=25GB(dus ook weer in cmd/opdrachtprompt.
werk dit dan ook niet om herstelpunten te bewaren na heropstarten dan moet je gewoon eens dit proberen:
vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c (zo zouden de instellingen terug op hun stardaard moeten gezet worden)

veel succes :thumb:

Hallo,:)

Ik heb niet met de systeemherstelvinkjes gespeeld maar ik heb die ook maal aangevinkt om zeker te zijn. Maar nu heb ik dat vinkje van D terug weggehaald.:)

Ik heb dus (resize shadowstorage /on=c: /for=c: /maxsize=25GB)gedaan en het heeft geen goed resultaat gebracht.De back-up herstelpunt was al aanwezig en ik heb nog 3 extra herstelpunten aangemaakt en na het herstarten van de computer waren ze allemaal weg.
Dan heb ik het volgende (vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c)geprobeerd
maar het is niet gelukt.:(

Groetjes Frank Ralf ;)

Zie foto’s:

Bijlagen

• Fragment_8.jpg
    Fragment_8.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 6
  • Fragment_9.jpg
    Fragment_9.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 12
  • Fragment_10.jpg
    Fragment_10.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 12
  • Fragment_11.jpg
    Fragment_11.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 11
  • Fragment_12.jpg
    Fragment_12.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 10

Ik heb nog een “sfc /scannow” gedaan maar dat heeft ook weinig resultaat gebracht.

Groetjes Frank Ralf :)

Bijlagen

• Fragment_13.jpg
    Fragment_13.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 12
ja,ik wou juist zeggen dat ik het ook niet meer wist en of je sfc /scannow al had uitgevoerd maar je uiteindelijk dus wel...

Sorry maar ik weet het momenteel ook echt niet meer :S
Misschien kan je even gaan zoeken in de logboeken wat er foutloopt bij het afsluiten of opstarten.

Je hebt toch nooit een tweak programma of iets dergelijks gebruikt hé?

In elk geval bent u hartelijk bedankt voor al die moeite.:thumb:
Ik zal verder zoeken in de logboeken of er daar iets foutloopt.
Een tweak programma heb ik nog niet gebruikt en mijn computer heb
ik eerst twee maanden. Als ik een oplossing vind laat ik het u weten.

Groetjes Frank Ralf :)

Hallo jelpot ,:)

Ik heb wel iets gevonden en misschien weet je wat er hier fout loopt?

Groetjes Frank

Bijlagen

• Fragment.jpg
    Fragment.jpg
    113 KB · Weergaven: 15
  • Fragment_3.jpg
    Fragment_3.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 10
  • Fragment_4.jpg
    Fragment_4.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 14
Hallo jelpot,
Iets dergelijks heb ik nog niet uitgevoerd maar ik heb wel een schijfopruiming gedaan en het probleem is waarschijnlijk opgelost omdat nu de herstelpunten blijven staan.:thumb:
Nogmaals bedankt :)

Groetjes Frank Ralf

Bijlagen

• Fragment.jpg
    Fragment.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan