• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vormindeling, Vormcontour met behulp van VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Probleem
Binnen een VBA programma zou ik een gebruiker, nadat er een lijn-object is geselcteerd, het dialoogscherm: Vormindeling, Vormcontour willen aanbieden zodat de gebruiker binnen het VBA-tool
de lijnkleur en lijndikte kan selecteren.

Vraag
Hoe toon ik vanuit VBA dit dialoogvenster??

Laat eerst de macro "ShapeOnAction" lopen om de dialogbox aan alle vormen te koppelen
Klik daarna met het handje op een vorm voor de dialogbox
Gemaakt en getest met windows7en en excel2007nl.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@edmoor
Staat er niet bij, had ook al gekeken.

Dank voor de handwijzigingen.
Had ook gekeken naar XLBuiltInDialog maar had daar niet de juiste methode gevonden. :(
Dus nog even verder zoeken.

Wat gaat het voor de gebruiker toevoegen dat dit beschikbaar is. In mijn perceptie zijn het basis keuzes, maar wellicht kan jouw doel groep dat juist niet?
Puur om een beeld te krijgen hoe ver we moeten gaan in suggesties. Ik heb het nog nooit eerder gezien dat men zo ver ging in aanwijzingen.
Is het ook mogelijk om een Messagebox op te laten komen met tips hoe en wat te doen en waar te vinden?

@route99
Ik heb een module waarmee je in Excel een aantal parameters invoert en waarmee Excel gaat rekenen en tekenen.
Ik wil dat de gebruiker vooraf reeds kan aangeven wat de dikte en kleur van de lijnen moet zijn.
(Zo zie je dat je in Excel meer kan dan je voor mogelijk acht. Bekijk bijlage 4 maal 4.pdf)

Welke mogelijkheden van Excel zien we dan in een .PDF?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan